Daimler prostredníctvom športovej divízie Mercedes-AMG získal 25 % akcii známeho výrobcu motoriek – MV Agusta.
Presné detaily, koľko to Nemcov stálo, verejne známe nie sú, no ide o dlhodobé partnerstvo, ktoré im zaručí nemalý hlas v spoločnosti. Mercedes tiež pravdepodobne chcel získať prístup k ich ľahkým troj- a štvorvalcovým motorom s objemom od 675 po 1 100 cm3.
Tobias Moers, generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH:
“V spoločnosti MV Agusta sme našli perfektného “dvojkolesového” partner pre Mercedes-AMG. Tento výrobca s dlhoročnou trádíciou a Mercedes-AMG nie sú prepojené len dlhou a úspešnou pretekárskou históriou, ale aj zdieľanými hodnotami a cieľmi v budúcnosti – umožnenie zážitku z najväčšej dokonalosti, vysokého výkonu a technológii z motoršportu pre cestné vozidlá. Kooperácia s MV Agustou tiež podčiarkuje dôležitosť AMG ako športovo zameranej značky Mercedesu-Benz. Partnerstvo nám taktiež poskytuje vstup do sveta ďalších fanúšikov vysokého výkonu.”
Giovanni Castiglioni, prezident a šéf spoločnosti MV Agusta Motor S.p.A.:
“MV Agusta a Mercedes-AMG budú perfektnou dvojicou: Dve komplementárne spoločnosti, ktoré znamenajú dizajn, vysoký výkon a dokonalosť. Mercedes-AMG pomôže MV Aguste ku globálnej expanzii a zrýchleniu nášho rozvoja. Unikátnosť MV Agusty ďalšej zlepší vedenie Mercedesu-AMG v segmente vysoko výkonných vozidiel.”
Wilko Stark, viceprezident pre stratégie spoločnosti Daimler a produktový stratég spoločnosti Mercedes-Benz Cars:
“Pozícia Mercedesu-AMG ako športovej značky v produktovom portfóliu Mercedesu-Benz bude posilnená cez strategické partnerstvo s MV Agustou. Strategická spolupráca so spoločnosťou MV Agusta nám umožní adresovať vysoký výkon entuziastom automobilov aj motocyklov. Vďaka tejto kooperácii v oblasti marketingu a predaja budeme schopní zaujať nové skupiny ľudí pre obe spoločnosti po celom svete.”
Nemecká prémiová automobilka kúpila väčší počet akcii talianskeho výrobcu motoriek.