Psst, tu sa preteká: Opel vyvíja elektrickú Corsu pre rely (a je sexy)!

1625
Opel Corsa e-Rally AUTOGRÁTIS

Áno, vyzerá to tak, že už čoskoro sa dočkáme dvoch noviniek vo svete rely: Opelu Corsa a elektrického pohonu. Aj svet, v ktorom sa preteká vo vysokých rýchlostiach na poľných cestách, sa pravdepodobne dočká skorej elektrifikácie. 

Bude to tak minimálne v prípade vlastnej série ADAC Opel e-Rally Cup, v ktorom sa proti sebe postavia – ako inak – nové elektrické Corsy, ktoré práve podliehajú testovaniu v skúšobnom centre v Dudenhofene. Vyzerá to asi takto:

Pekné, však? Áno aj nie – aj keď to vyzerá, že elektrická Corsa je rešpektuhodne rýchla, absencia zvukového prejavu nás tak troška bolí. Uvidíme, ako to bude vyzerať naživo!

Testovanie v plnom prúde

Jörg Schrott (inak super meno pre človeka od áut, že?), šéf divízie Opel Motorsport, o vývoji elektrického rely-auta informoval asi takto: “Obe autá momentálne jazdia tak veľa, ako je to len možné. Zhromažďujeme potrebné informácie, najmä na začiatok – treba si uvedomiť, že nikto nikdy predtým žiadne elektrické aute pre rely nevyvíjal, preto sme sa doteraz spoliehali len na kalkulácie. Tie teraz nahrádzame skutočnými dátami. Momentálne sa snažíme získať dáta o teplote batérie pri pretekárskom zaťažení, rovnako tak sledujeme softvér automobilu.”

Opel Corsa e-Rally AUTOGRÁTIS
Odmyslite si svetlá a nálepky a máte sériovú Corsu na drsných kolesách!

Pretekársku Corsu poháňa elektromotor s výkonom 100 kilowattov (136 koní). To naznačuje, že Opel Corsa-e Rally bude auto, ktoré v doterajšej hierarchii značky nahradí model Adam Cup. Inžinieri podľa vlastných slov pracujú na tom, aby auto dosahovalo ešte lepšie parametre, než aké mal jeho benzínový predchodca. Výkon by sedel, no 260 newtonmetrov krútiaceho momentu elektrickú Corsu favorizujú.

Opel Corsa e-Rally AUTOGRÁTIS
Táto Corsa je síce tichá, ale riadne drzá

Určite vás zaujíma, aké batérie sa nachádzajú v pretekárskej Corse. A budete prekvapení, aj tu sú použité sériové batérie, ktoré dodávajú autu dojazd až 337 kilometrov podľa normy WLTP. Jazdne má táto elektrifikovaná a riadne naštvaná Corsa tri režimy: Competition Mode, v ktorom je k dispozícii plný výkon, Rain Mode, v ktorom je krivka krútiaceho momentu prispôsobená podmienkam za dažďa a Eco Mode, ktorým sa auto presúva medzi rýchlostnými skúškami.