660-kilometrový dojazd a 880 litrov v kufri? To je nový Mercedes-Benz EQS

652
Zdroj: TS Mercedes

Čo čert nechcel, tá je vhodná pre rôzne typy vozidiel – vrátane nielen menšieho sedanu s nižším pontónom EQE, ale aj na niečo úplne iné. Napríklad na trojradové SUV EQS.

Vzhľadom úplne neprekvapí, keďže pôjde stále o vozidlo fzicky aj filozoficky založené na modeli EQS, vo svojej karosérii však toho skrýva naozaj veľa.

Zdroj: TS Mercedes
Zdroj: TS Mercedes

Aerodynamika až na prvom mieste

Dizajnom teda pôjde viac-menej o derivát modelu EQS, len prispôsobený vyššiemu posedu a hranatejšiemu profilu karosérie. Crossover má síce hranatejšiu líniu strechy ako sedan, aby sa vytvoril priestor pre jeho voliteľné sedadlo v treťom rade, ale stále existuje veľa podobností naprieč “Rodinou S”.

Zdroj: TS Mercedes
Zdroj: TS Mercedes

Zákazníci si budú môcť vybrať medzi dizajnom karosérie Electric Art a AMG-Line, pričom prvý dostane relatívne hladké stvárnenie predného nárazníka, zatiaľ čo druhý bude vybavenýmui agresívnejšími prvkami, ako sú rohové vzduchové clony a lízatko na prednej časti.

Zdroj: TS Mercedes
Zdroj: TS Mercedes

Mercedes zatiaľ nepotvrdil koeficient odporu vzduchu auta, no pochybujeme, že bude ďaleko od 0,20 sedanu EQS alebo 0,22 modelu EQE. Vzniká tu tiež zaujímavá príležitosť – ak by to bolo menej ako 0,25, EQS SUV sa stane najaerodynamickejším SUV vôbec, pred Teslou Model X.

Je len jedna horšia vec ako atrapy výfuku na aute: Atrapy výfuku na elektromobile
Zdroj: TS Mercedes

660 km za pol hodiny? Neni málo

Základná verzia EQS 450+ bude zadnokolka s výkonom 265 kW (360 koní) a krútiacim momentom 568 N.m. Dojazd je vďaka 107,8 kWh batérii až 660 (!) kilometrov. Model EQS 450+ bude dostupný aj s pohonom všetkých kolies 4Matic, pričom jeho výkon zostane rovnaký, no krútiaci moment vyrastie na 800 N.m. Dojazd sa však zníži na maximálnych 613 km. Vrcholným variantom je potom model EQS 580 4Matic s výkonom 400 kW (544 koní) a krútiacim momentom 858 N.m, u ktorého sa taktiež uvádza maximálny dojazd 613 km.

Zdroj: TS Mercedes
Zdroj: TS Mercedes

Na DC nabíjačkách je EQS SUV schopné odoberať až 200 kW a sľubuje tak dobitie z 10 na 80 percent za 31 minút.

Dotykové nebo

Interiér SUV EQS bude okamžite známy každému, kto strávil čas v sedanoch EQS alebo EQE. Model 450+ je štandardne dodávaný s 12,8-palcovým dotykovým displejom orientovaným na výšku, ktorý je umiestnený v šikmej priehradke, ktorá odpisovala priamo z kabíny Triedy S.

Zdroj: TS Mercedes
Zdroj: TS Mercedes

Voliteľne pre model 450 a štandardom pre model 580 bude známy MBUX Hyperscreen, jedna tabuľa vysokopevného skla, ktorá skrýva 17,7-palcový OLED stredový displej, 12,3-palcový prístrojový panel a 12,3-palcový dotykový displej priamo vpredu.

Zdroj: TS Mercedes
Zdroj: TS Mercedes

Systém obsahuje aj podporu strojového učenia, takže ak po odchode z kancelárie vždy zavoláte domov, SUV EQS navrhne telefonický hovor vždy, keď vám padla, prostredníctvom decentného upozornenia na obrazovke. Zvukový systém Burmester 3D podporuje Dolby Atmos, takže by mal znieť príkladne buržoázne. Bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto sú, samozrejme, štandardom.

Zdroj: TS Mercedes
Zdroj: TS Mercedes

Mercedes EQS sa štandardne dodáva s dvojradovým, päťmiestnym usporiadaním pre cestujúcich a vzhľadom k tomu, že meria vyše 5,1 metra, neprekvapí, že sa na jeho palube nachádza vulgárne veľa miesta. Sedadlá sú namontované vyššie vďaka vyvýšenej línii strechy, čím sa eliminuje pocit z vysokej podlahy a nižšieho stropu sedanu EQS. Druhý rad sa elektricky posúva a sklápa, čím sa variuje priestor a pohodlie pre cestujúcich a náklad.

Batožinový priestor ponúka bez tretieho radu od 645 do 880 litrov kapacity. Maximálna hodnota so zloženým druhým radom ponúkne neskutočných 2100 litrov priestoru. Ak pôjdete v siedmich, kufor sa zmenší na 175 litrov. Tak čo, ste pripravení na toto elektrické monštrum?

Mrkni naše nové video: