Elektrický pohon využívalo pár výrobcov už aj v raných časoch automobilizmu, no rýchlo ustúpil benzínu. Peugeot sa jeho študovaním zaoberal už v roku 1902 na pohon zásielkových vozidiel. Vzniklo aj pár modelov, no projekt sa dostal na vedľajšiu koľaj. Automobilka však stále zostávala v pohotovostnom režime.
Peugeot vyhľadával nové technológie aj v 70. a 80. rokoch, keď ponúkol elektrický pohon do prototypu modelu Peugeot 104 a neskôr 205, ako aj do úžitkových vozidiel Peugeot J5 a J9. Dvestopäťka odštartovala sériový program modelu Peugeot 106. A tam to začalo byť zaujímavé: flotila elektrifikovaných modelov stošestiek bola záujemcom k dispozícii prostredníctvom samoobslužného systému. Tak sa v decembri 1993 zrodila kampaň 50 elektrických vozidiel v La Rochelle.
1. 1941: Peugeot VLV, jednoducho dômyselný
Čeliac nemeckej okupácii a mnohým stratám, automobilka Peugeot v roku 1941 predstavila v tom čase výnimočnú alternatívu: model VLV, pričom skratka znamenala Véhicule Léger de Ville – Ľahké mestské vozidlo. Išlo o malé vozidlo navrhnuté s účinným elektrickým pohonom. Toto ekonomicky dostupné vozidlo, navrhnuté do mestského prostredia, vznikalo tak, aby splnilo dopravné nároky tých, ktorým boli zhabané ich vozidlá, alebo ich z dôvodu prísnych prídelov veľmi drahého paliva nemohli využívať.
Model VLV poháňala elektrina z batérií umiestnených pod prednou kapotou a elektrický motor bez diferenciálu, ktorý roztáčal zadné kolesá. Dojazd vozidla s maximálnou rýchlosťou do 35 km/h sa pohyboval medzi 70 a 80 km. Najčastejšie ho využívali poštári alebo lekári. V závode La Garenne v parížskom regióne vzniklo medzi rokmi 1941 až 1943 dovedna 377 kusov modelu Peugeot VLV.
2. 1993: Peugeot 106 Electric predbehol dobu
Ako prvý veľký európsky výrobca vozidiel začal Peugeot od júla 1995 predávať elektrické vozidlá aj súkromným záujemcom, pričom prvým takýmto modelom bol Peugeot 106 Electric. Začiatku predaja predchádzal experiment v spolupráci s EDF a miestnym úradom Communauté de Villes de La Rochelle, ktorý trval v rokoch 1993 až 1995. Súkromní záujemcovia, podnikatelia a miestne úrady v tom čase testovali 25 kusov modelu 106 Electric. Z modelu Peugeot 106 sa medzi rokmi 1990 až 2003 vyrobilo dovedna 2 798 246 vozidiel, vrátane 3 542 kusov s elektrickým pohonom.
3. 1994: Ion Concept, prvý návrh elektromobilu do mesta
Ion sa predstavil na parížskom autosalóne v roku 1994. Vodičovi a spolujazdcovi ponúkal úroveň komfortu a výbavy, ktorá bola ešte aj v sériových vozidlách z prelomu tisícročí považovaná za futuristickú.
Všetko bolo vytvorené a nastavené tak, aby uľahčovalo a spríjemňovalo život na palube: dvojica širokých dverí poskytovala prístup k štvorici sedadiel, na palube sa nachádzali lakťové opierky, CD prehrávač, možnosť bezdrôtového telefonovania, LCD obrazovka a priestor na detské videohry. Peugeot Ion Concept dosahoval dĺžku 3,32 m, šírku 1,60 m a poháňal ho 20 kW (27 k) motor na jednosmerný prúd, ktorý čerpal energiu z nikel-kadmiových batérií.
4. 1996: Tulip ako priekopník car sharingu
Voľne dostupná, individuálna a verejná mestská doprava, alebo vozidlo Tulip, sa predstavilo v roku 1996 so zámerom spojiť mesto, vozidlo a životné prostredie. Koncept Tulip so sebou priniesol sieť vozidiel na prenájom pripravených na mestské aj verejné využitie, centrálnu riadiacu stanicu, možnosť rezervácie, mobilné zariadenie na starostlivosť o vozidlá a možnosti platby.
5. 1996: Touareg, elektrická štvorkolka do terénu
Ešte skôr ako mal Touareg Volkswagen, v roku 1996, sa na autosalóne v Paríži predstavilo rovnomenné otvorené vozidlo na voľný čas. S tichým chodom, úplnou absenciou znečisťujúcich emisií a s estetikou typickou pre značku Peugeot, chcelo toto vozidlo naplno predstaviť symbiózu medzi cestovaním, zábavou a prírodou. Elektrický motor dodával výkon 35,5 kW (48 k). Pomáhal mu 1-valcový motor, ktorý pracoval ako generátor elektriny pre batérie. Vďaka tomu malo vozidlo dojazd 300 km a spotrebovalo pri tom 15 litrov paliva.
6. 2000: Les City Toyz, vízia mestskej mobility
Automobilka predstavila v roku 2000 v rámci svojej expozície na autosalóne v Paríži štyri štúdie vozidiel s futuristickým dizajnom. So svojím tímom ich vytvoril Gérard Welter a vznikli na témy Rok 2000 a Mestská mobilita. Medzi štyrmi štúdiami označenými ako Les City Toyz sa nachádzali aj dve s elektrickým pohonom: e-doll a Bobslid.
Peugeot e-doll bola štúdia vozidla, ktoré dokáže odviezť tri osoby a poháňali ju dva elektrické motory priamo prevzaté z elektrického skútra Peugeot Scoot’elec. Model Peugeot Bobslid bol 100 % elektrická štúdia s troma sedadlami (jedno vpredu v strede, dve vzadu). Poháňalo ju 40 elektrických motorov rozmiestnených okolo všetkých štyroch poháňaných kolies a využívala riadenie s joystickom.
7. 2009: Peugeot BB1, neprehliadnuteľný mestský elektromobil
V roku 2009 na autosalóne vo Frankfurte predstavila značka Peugeot 100 % elektrické mestské vozidlo nazvané BB1. Napriek dĺžke iba 2,5 metra dokázalo odviezť štyroch ľudí. Štúdia plne elektrického vozidla BB1 postavila ideu mestského vozidla na úplne nových základoch: architektúrou, štýlom, dizajnom interiéru, jazdnými vlastnosťami, konektivitou a maximálnym rešpektom voči životnému prostrediu.
8. 2010: Peugeot EX1, elektrický výkon na najvyššej úrovni
Dynamická štúdia EX1 zrýchlila z 0 na 100 km/h za iba 2,24 sekundy a maximálnu rýchlosť 260 km/h dosiahla za úchvatných 5,1 sekundy. Tieto výkony sú výsledkom ostrej aerodynamiky karosérie, ultra ľahkej konštrukcie a dvoch elektrických motorov umiestnených v blízkosti všetkých štyroch kolies s celkovým výkonom 250 kW (340 k). Vďaka karbónovej karosérii a nízkej hmotnosti dokázala štúdia Peugeot EX1 pokoriť na legendárnom okruhu v Montlhéry a taktiež v Číne šesť svetových rekordov – potvrdila to aj Medzinárodná automobilová federácia FIA.
9. 2019: Peugeot e-2008
Po premiére na autosalóne v Kantone v roku 2019 sa nový model Peugeot e-2008 stáva ultra modernou interpretáciou prirodzeného a všestranného zážitku z jazdy. S najmodernejšími technológiami na palube stelesňuje úplne novú generáciu zobrazenia prístrojovej dosky i-Cockpit 3D, výbava a asistenčné systémy sú na úrovni najlepších skúseností značky.
Prvé 100 % elektrické SUV Peugeot poskytuje prístup k novému svetu zážitkov: maximálne očarenie, tichá prevádzka, žiadne vibrácie a voľný vstup do zelených zón s obmedzeným vjazdom. S dojazdom do vzdialenosti 320 km (podľa WLTP), výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm (dostupným od 0 km/h) zaručuje prvotriedne zrýchlenie a silu.