Motor 1,5 TSI evo2 sa ukáže najprv T-Rocu, no dostupný bude v takmer celom portfóliu značky.
Emisné normy a predpisy Európskej únie autá so spaľovacím motorom postupne vytláčajú z trhu. Kým sa však nadobro zakáže ich predaj, automobilky nespia a vylepšujú, čo sa dá. Asi najširšie ponúkaný koncernový motor 1,5 TSI evo tak nenahradí úplne nový agregát. Automobilka vylepšila, čo sa dalo, a priniesla aktualizáciu toho existujúceho. Ponesie názov evo2 a spĺňať bude aj šibeničnú normu Euro 7.
Aktualizácia sa bežného užívateľa dotkne len veľmi málo. Výkon 110 kW, teda 150 koní, zostáva naďalej. Inžinieri ale vylepšili technológiu vypínania valcov ACT, ktorou disponuje aj aktuálna verzia. Vypínanie druhého a tretieho valca bude hladšie, začne sa skôr a skončí sa neskôr. Tým sa rozšíri čas, počas ktorého je auto schopné jazdil len na polovicu valcov, a teda šetriť palivo a znižovať emisie.
Medzi úpravy patrí tiež zlúčenie katalyzátora a filtra pevných častíc, ktorými Volkswagen dosiahne lepšie emisie a menšiu náročnosť na vzácne zeminy pri výrobe. Doplnilo sa aj chladenie valcov, čo zas optimalizuje proces spaľovania.
Prvým automobilom s motorom evo2 bude nový Volkswagen T-Roc, ktorý by sa mal na trh dostať o približne tri roky. Dostupný bude aj v ostatných modeloch. Rovnako sa stane súčasťou plug-in hybridných pohonov, ktoré v Passate a Superbe ponúknu výkon okolo 270 koní.