Volkswagen predstavil modernizovaný Golf R a potvrdil známy fakt, že skvelé autá nepotrebujú radikálne zásahy v strede životného cyklu. Nemecký výrobca jemne upravil krivky karosérie, technológie na palube posunul o level vyššie a výkon motora zvýšil o 13 koní.
Zvonku si zmeny súvisiace s faceliftom možno na prvý pohľad ani nevšimnete, no to neznamená, že žiadne nenastali. Dizajnéri vylepšili tvar predných svetiel, zadným dopriali novú uvítaciu animáciu. Novinkou sú tiež 19-palcové disky Warmenau.
Umelá inteligencia
V rámci interiéri si môžete všimnúť nový 12,9-palcový stredový displej s najnovšou generáciou multimediálneho systému, vďaka čomu by mal byť infotainment viac intuitívny a rýchlejšie reagovať na pokyny od vodiča. Ako inak, pribudla nová hlasová asistentka IDA, za ktorou sa skrýva umelá inteligencia ChatGPT.
Pod kapotou zmena nenastala, teda nie fyzická. Stále tu pracuje preplňovaný benzínový štvorvalec 2,0 TSI, avšak po novom s výkonom 245 kW (333 k) a najvyšším krútiacim momentom 420 Nm. Zaujímavosťou sú príplatkové režimy pre driftovanie a jazdu na pretekárskom okruhu.
Všetkými štyrmi
Volkswagen Golf R aj po modernizácii disponuje pohonom všetkých kolies a motor naďalej spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Štvorkolka funguje vďaka dvojici lamelových spojok na zadnej náprave a platí tiež tvrdenie, že systém dokáže na zadné kolesá posielať až 50 percent výkonu.
Auto z nuly na stovku zrýchli za 4,6 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h – ak si priplatíte balík R-Performance, tak 270 km/h. Slovenské ceny ešte presne nepoznáme, no v závislosti od typu karosérie (hatchback/kombi) a konkrétneho prevedenia by to malo byť okolo 55-60 tisíc eur.