Japonská značka sa nevzdáva ponuky agresívnejšieho vzhľadu ani v novom Hiluxe GR SPORT II. Toyota chce týmto krokom potešiť aj milovníkov tohto typu špeciálnejších modelov pick-upov, ktoré prídu v polovici roka 2024 plné noviniek.
Pred niečo vyše rokom predstavila japonská značka, športovejší vzhľad na Toyote Hilux. Japonská firma rozšírila ponuku o pečať GR Sport na model, ktorý sa viac venuje profesionálnemu než rodinnému použitiu, pričom priniesol sériu špecifických detailov zvonku aj zvnútra. Slušná a správna povrchová úprava, ktorá sa nepremieta do špeciálnejšieho výkonu mimo asfaltu, ktorý nová Toyota Hilux GR SPORT II ponúka.
Je jasné, že Toyota nechce zostať pozadu v porovnaní s inými pick-upmi ako Ford Ranger alebo Raptor, ktorý je ponúkaný vo väčšej škále verzii a každý s vlastnými kvalitami, čím sa japonský model dostáva o stupienok nižšie.
Čerpali zo skúseností
Výrobca pri tomto Hiluxe, ktorý upúta oveľa viac pozornosti, opäť čerpal zo skúseností svojej športovej značky Gazoo Racing. Stačí sa pozrieť na jeho vonkajšok, aby ste si všimli jeho charakteristiky, a prvá vec, ktorá vynikne, je lesklý čierny povrch mriežky chladiča spolu s plástom rovnakej farby vo vnútri.
Prepracované boli aj kryty spätných zrkadiel, kľučky dverí a bočné prahy. Predná časť je vybavená saténovou hliníkovou ochranou s emblémami GR SPORT na prednej a zadnej strane. Nové a aerodynamicky optimalizované sú 17-palcové zliatinové disky kolies s čiernym lakovaním, obuté na terénnych pneumatikách a odhaľujúce za nimi červeno lakované brzdové strmene, ako aj nové pružiny tlmičov.
Tieto posledné detaily ho odlišujú od predchádzajúceho Hiluxu GR Sport, ako aj väčšia šírka na oboch nápravách so 140 milimetrami navyše vpredu a 155 milimetrami navyše vzadu. Toyota navyše upravila pruženie, kde namiesto bubnov namontovala jednoplášťové tlmiče a zadné kotúčové brzdy. Nová Toyota Hilux GR SPORT II tiež získava pri jazde v teréne, s 20 milimetrami navyše vo výške karosérie od zeme, okrem toho zlepšuje uhol nábehu, ktorý sa zvýšil z 29 na 30 stupňov.
Vo vnútri je športovosť zrejmá z predných sedadiel potiahnutých perforovanou kožou so sivým kontrastným prešívaním a nápisom „GR SPORT“ na opierkach hlavy, hliníkovými športovými pedálmi, ale aj pádlami za volantom, či bezpečnostnými pásmi. Detaily ku ktorým sa pridáva 8-palcový dotykový displej s bezdrôtovým Apple CarPlay a navigáciou.
Čo sa nezmenilo, je motor tejto Toyoty Hilux GR SPORT II, ktorý si zachováva 2,8-litrový štvorvalec s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 500 Nm ktorému asistuje šesťstupňová automatická prevodovka. Uvedenie na trh je plánované na prvú polovicu budúceho roka a dodávky v druhej polovici roku 2024.