TEST: Toyota Proace City | Vybavené

1300
Zdroj: František Pisarovič

Osobné dodávky nepatria k vozidlám, ktoré by sa kupovali práve preto, že jednu chcete. Dodávku skôr potrebujete, čomu zodpovedala aj častá nutnosť robiť kompromisy v jazdnom komforte, výbave či sexepíle. Je fajn vedieť, že tieto časy sú definitívne preč.

Privítajte novú Toyotu Proace City! Zdá sa vám povedomá? Máte pravdu. Vznikla totiž v rámci aliancie s PSA a Opelom, čiže presne tak, ako ste očakávali, sú jej najbližšími súrodencami Citroën Berlingo, Peugeot Rifter alebo Opel Combo Life poslednej generácie. Je jediné, v čom sa Proace City odlišuje, len jeho cenník alebo sa snaží robiť veci inak? A malo by to vôbec zmysel?

Asi najkonzervatívnejšia zo štvorlístka. Robí ju to aj najpríťažlivejšou?
Zdroj: František Pisarovič

Niečo na seba

Na Toyotu sme spomedzi jej súrodencov čakali bezkonkurenčne najdlhšie a musíme uznať, že z vizuálnej stránky to stálo za to. Toyota sa snaží hrať na serióznu vlnu a celkom jej to vychádza. Spomedzi extravagantného Berlinga, drsného Riftera a jemne amorfného Comba vychádza ako vizuálne najvyrovnanejší kompromis. To však platí len pri pohľade, ktorý zahŕňa prednú časť. Všade inde je na nerozoznanie.

Bočné posuvné dvere máte v danej výbave samozrejme na oboch stranách
Zdroj: František Pisarovič

Testovaný variant bol navyše v predĺženej verzii Long a v najvyššej výbave Family s Comfort Paketom. To znamená napríklad 17” disky kolies z ľahkých zliatín, zadnú parkovaciu kameru, piate dvere so samostatne výklopným oknom a príjemné vizuálne detaily, ako strešné nosiče v striebornej farbe či svetlomety do hmly. Za výbavu Family vo verzii Long so siedmimi sedadlami a testovaným turbodieselom 1,5 D-4D 130 si Toyota pýta rovných 25 000 € s daňou. A teraz je s Comfort Paketom váš za akciových 25 200 €!

Je to skrátka skriňa, tu nehľadajte žiadne zázraky. Ale ide jej to.
Zdroj: František Pisarovič

Niečo do seba

Zoznam výbavy je v tomto aute niečo, pri čom treba spozornieť. V prvom rade, za túto cenu máte vozidlo pre 7 ľudí s osemstupňovým automatom, ktorý si s poldruha litrovým turbodieselom výborne rozumie. Potom tu máte tony rôznej „fancy“ výbavy, ktorú ste doteraz mohli vidieť len u bežných osobákov vyšších tried.

Palubnú dosku dôverne poznáme od súrodencov.
Zdroj: František Pisarovič

V skratke: Je tu head-up displej, niekoľko USB konektorov, automatické prepínanie diaľkových svetlometov, indukčné nabíjanie vášho telefónu, navigačný modul, WiFi modul, bezkľúčové štartovanie a odomykanie vozidla, alebo systém automatického parkovania. Ak by ste sa z celej výbavy zapotili, môžete si zapnúť dvojzónovú klimatizáciu s ovládaním fyzickými tlačidlami.

Títo cestujúci sa nemôžu sťažovať, aj keby chceli
Zdroj: František Pisarovič

No a okrem toho je tu more miesta. Už základné prevedenie Short pôsobí dojmom veľmi naddimenzovaného vozidla a jeho predĺžená verzia Long tento dojem len umocňuje. Je tu dostatok miesta pre 7 pasažierov – ale nie ako v SUV. Myslím skutočný priestor pre skutočných 7 dospelých ľudí. Sedadlá v treťom rade sú dokonca samostatne posuvné.

Aj úplne vzadu je miesta na rozdávanie!
Zdroj: František Pisarovič

Niečo zo seba

Áno, Proace City Verso nie je na ceste žiadny atlét. Naladenie podvozka je však príjemne pohodové a naozaj vás neprovokuje k agresívnej jazde. Na zložitejších nerovnostiach so sebou má so sebou síce viac práce ako kratšia verzia, karambol vám však nehrozí. Najmä vďaka smerovej stabilite a veľmi drastickému stabilizačnému programu.

 

Čo sa týka motora, berte jednoznačne turbodiesel s výkonom 96 kW (131 k). Automat nie je podmienkou, no bola by ho škoda nezobrať – s motorom je výborne zladený. Spotrebou bude oscilovať okolo príjemných 5 litrov na stovku a na zaťaženie nie je veľmi citlivý. Pre veľkú rodinu na každý deň ide skrátka o kombináciu, voči ktorej nemôžete mať námietky. A nemyslím tým len pohonné ústrojenstvo – myslím celý balík, ktorý dostanete nielen za férovú cenu, no aj s bezkonkurenčnou zárukou 5 rokov / 250 000 km. A ako by povedal klasik: To sa oplatí!

Základná cena modelu – Toyota Proace City Verso 1,2 T 110 Short: 15 600 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Proace City Verso 1,5 D-4D 130 Family Long: 24 100 €
Euro NCAP: 4* – 2018
Záruka: 5 rokov/250 000 km
Registračná daň: 150 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1498
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:96(131)/3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:300/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:181
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,6
Spotreba - kombi [l/100 km]:4,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:850
Objem nádrže [l]:50
Dĺžka [mm]:4753
Šírka [mm]:1848
Výška [mm]:1840
Rázvor [mm]:2785

NEPREHLIADNITE: