TEST: Toyota Aygo | Autíčko na zožratie

485

Tlieskam! To, aký dojem na mňa urobila čučoriedka, ako som tohto štvorkolesového tátoša pracovne nazvala, bolo jasným znakom, že dizajnéri a konštruktéri z Toyoty odviedli dobrú prácu. Neobyčajne krásny vzhľad a skvelé jazdné vlastnosti sú základnými piliermi, na ktorých stojí tento model.

Zozačiatku som bola mierne skeptická z farebného prevedenia, ktoré sa mi malo dostať do rúk. Prvotné informácie vraveli, že budem jazdiť na ružovom aute – keďže opis auta mi ako prvý sprostredkoval chlap, brala som to s rezervou. Z ružovej farby sa nakoniec vykľula farba Magenta Charm, ktorá mi „úplnou náhodou” ladila k laku na nechtoch a rúžu na perách. Mnohým farba nášho testovaného auta môže pripomínať napríklad čučoriedkový džem. No kto by tomu odolal? Veď práve vďaka tomuto farebnému prevedeniu sa za autom s istotou každý otočí, čo povedzme si úprimne, ocení najmä nežné pohlavie.

Nezameniteľný tvar

Nové Aygo sa vyznačuje charakteristickou prednou maskou v tvare písmena X, ktorá je okrem neobyčajnej farby hlavným poznávacím znakom. Prepracovaná funkcionalita a najmä dizajn predných svetiel znásobuje pôsobivý štýl tohto modelu, na ktorý sa jeho tvorcovia zamerali. S prednou časťou sú vizuálne prepojené zadné svetlá, čo pôsobí aj pre oko laika dynamicky. Všetky uvedené prvky tvoria nezameniteľný celok.

Farebné dekorácie v interiéri ladia s lakom karosérie.

Komfortný a praktický interié

Interiér je súhrou hravosti a elegancie. Dominantným prvkom je sedempalcový farebný dotykový displej na stredovej konzole,ktorý je kompatibilný s funkcionalitou podporujúcou systémy Android Auto a Apple CarPlay. Štandardnou súčasťou výbavy je zadná parkovacia kamera, USB port a vstup aux-in.

Vzadu sa bez problémov odvezú aj dvaja dospelí.

Milým prekvapením bolo zistenie, že napriek veľkosti auta sa v ňom bez problémov odvezú štyria dospelí. Jediné miesto, kde cítiť menšie rozmery auta, je kufor. Na menšie nákupy však postačí a pokiaľ by ste potrebovali previezť niečo väčšie, zadné sedadlá sa samozrejme dajú sklopiť.

Malý, ale hravý 

Vzhľadom na kompaktné rozmery je Aygo ideálnym spoločníkom do mesta, kde vás poteší jeho nízka spotreba paliva. Na diaľnici však nemožno očakávať výkony hodné Ferrari. Nové Aygo zrýchli z 0 na 100 km/h za 13,8 sekundy, a povedzme si úprimne, s touto „dynamikou” z neho pretekár nikdy nebude. Na nedostatok výkonu sa však nedá sťažovať. Vylepšený jednolitrový trojvalcový motor ponúka ideálnu kombináciu dynamiky a nízkej spotreby paliva. Jednoducho povedané, Aygo je malé, hravé a úsporné.

Resumé 

Záverom môžem skonštatovať, že Nové Aygo prekonalo prvotné očakávania a zmenilo môj pohľad na tieto mini autíčka. Farba, celkový dizajn a jazdné vlastnosti tohto vozidla sú presne tou kombináciou, ktorú chce vlastniť každá mladá žena vo veľkomeste. No a v neposlednom rade, parkovacie miesta sa s týmto autom hľadajú akosi ľahšie.

Základná cena modelu – Toyota Aygo 1.0 VVT-i x (3 dv.): 7 890 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Aygo 1.0 VVT-i Selection x-cite (5 dv.): 9 990 €
Záruka:3 roky/100 000 km

Registračná daň: 0 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:998
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:53 (72)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:93/4400
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:13,8
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:-/-/4,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:168
Objem nádrže [l]:35
Prevádzková hmotnosť [kg]:840-905
Rozmer pneumatík:165/60 R15
Dĺžka [mm]:3465
Šírka [mm]:1615
Výška [mm]:1460
Rázvor [mm]:2340