V prípade minulej generácie na tom Renault dokonca postavil reklamnú kampaň. Z televízneho spotu vysvitlo, že chlapík si nechce kúpiť kombi preto, že ho potrebuje, ale jednoducho preto, že sa mu páči. Treba uznať, že už aj minulá generácia kombi verzie Renaultu Mégane, nazývaná GrandTour, bola tiež veľmi pekným autom. Dizajn nového modelu je však niekde úplne inde. Okrem celkovo vydarených línií a vyvážených proporcií sú azda najväčšou ozdobou auta LED svetlá. Či už sa bavíme o tých predných alebo zadných, pri pohľade z každého uhla vytvárajú nezameniteľný svetelný podpis.
Nejde len o kufor
Mégane GrandTour nie je len klasickým päťdverovým Méganom s väčším kufrom. Iste, kombi ponúka oproti hatchbacku o 137 litrov viac miesta pre batožinu (oproti predchodcovi o 30l viac), ale z dlhšej karosérie vyťažia aj cestujúci na zadných sedadlách. Kombi verzia má totiž v porovnaní s hatchbackom o vyše 4 cm dlhší rázvor náprav, čo sa odzrkadlí aj v priestore pre nohy pasažierov cestujúcich na zadných sedadlách. No a ako spomínam vyššie, veľmi pozitívne je aj to, že predĺženie auta a zväčšenie kufra sa nepodpísalo negatívne na dizajne.
Ideálna voľba
Nami testované auto malo pod kapotou 1,6-litrový turbodiesel, ktorý v Renaulte označujú ako Energy dCi 130. Oproti 1,5-litrovému naftovému motoru, ktorým bol vybavený klasický päťdverový Mégane v našom teste, je silnejšia „jedna-šestka“ výrazne lepšia v každom smere. Má síce „iba“ o 20 koní viac, ale pri jazde je to cítiť. Podstatný je totiž rozdiel v krútiacom momente, ktorý predstavuje až 70 Nm. Pochváliť musím aj kultúru chodu motora. Väčší agregát je citeľne kultivovanejší v porovnaní s „jedna-päťkou“. Spotreba paliva je pritom asi iba o pol litra vyššia ako v prípade slabšieho motora. Nemôžeme to však porovnať objektívne, keďže kombi je o nejakých 53 kg ťažšie ako hatchback a zatiaľ čo testované kombi malo manuálnu prevodovku, hatchback sme testovali s dvojspojkovým automatom EDC. Každopádne, ako v meste, tak aj na diaľnici sme jazdili zhruba za 6 l/100 km. Mimo mesta si od nás tento Mégane pri bežnej jazde vypýtal 5 litrov nafty každých 100 km. S veľmi ľahkou nohou na plyne sa však dá jazdiť aj za 4,5 l/100 km.
Resumé
Renault si s novou generáciou Renaultu Mégane zjavne verí. Možno aj preto je jeho cena o chlp vyššia, ako by ste od tejto značky čakali. Myslím si však, že vzhľadom na to, čo všetko toto auto ponúka, si to môže dovoliť. Zvonku zaujme nápaditým dizajnom a vnútri ohúri ako veľkým „tabletom“ na stredovej konzole, tak aj kvalitným spracovaním interiéru a ambientným osvetlením. Najmodernejšie bezpečnostné a asistenčné systémy sú samozrejmosťou. Čo sa týka priestrannosti interiéru a prepravnej kapacity, je na tom rovnako dobre ako hociktoré SUV v tejto triede. Ak naozaj nepotrebujete pohon 4×4, pri tomto aute vám nebude nič chýbať.
Základná cena modelu – Renault Mégane GrandTour 1.6 SCe 115 Life: 13 990 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Mégane GrandTour 1.6 dCi 130 Bose: 22 390 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km (predĺženie za príplatok)
Registračná daň: 150 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 96 (130)/4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 320 /1750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 198 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,6 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 4,7/3,7/4,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 521/1504 |
Objem nádrže [l]: | 47 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1469-1576 |
Rozmer pneumatík: | 205/50 R17 |
Dĺžka [mm]: | 4626 |
Šírka [mm]: | 1814 |
Výška [mm]: | 1449 |
Rázvor [mm]: | 2712 |