TEST: Renault Captur – stačí si vybrať

236
Na stránkach AutoGrátisu nečítate o Renaulte Captur prvýkrát. Už v lete sme mali možnosť zoznámiť sa s týmto pozoruhodným modelom, ktorý nás zaujal nie len originálnym exteriérom, ale aj útulným interiérom, ktorý je možné prispôsobiť si do značnej miery podľa seba. Keď hovorím do značnej miery, myslím tým to, že váhavejšie povahy môžu pri nahliadnutí do katalógu upadnúť do šoku. Človek nevie kam sa skôr pozerať a čo si skôr vybrať. V ponuke je deväť farieb karosérie, pričom ku každej z nich si môžete vybrať ešte dva kontrastné odtiene strechy. Ďalej sú na výber tri polepy strechy alebo kapoty, či rôzne farebné prevedenia kolies a iných detailov exteriéru. Koľko farieb je na výber v interiéri, som bohužiaľ nebol schopný zrátať. Je totiž známym faktom, že mužské oko dokáže rozlíšiť iba základných 16 farieb (funguje na platformeWindows 3.0 z roku 1990). Každopádne, prispôsobovať si môžete aj volant a k dispozícii sú aj vymeniteľné poťahy sedadiel na zips.

Veľa si nepýta
Test nového mini SUV od Renaultu sme už uverejnili v septembrovom čísle, kde mal Captur pod kapotou 1,2-litrový benzínový turbomotor spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Tentokrát sme prevetrali 1,5-litrový turbodiesel, ktorý spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zatiaľ čo pri benzínovom motore sme sa hlučnosťou ani nemuseli zaoberať, pri naftovom agregáte sme čakali, že o svojej činnosti bude posádku informovať. Nestalo sa. Dieselový Captur nás veľmi milo prekvapil kvalitou odhlučnenia. Výborná bola aj spotreba. Motor 1.5 dCi je svojou úspornosťou známy a Captur nie je výnimka. V meste sme jazdili za 5,2 litra nafty na 100 km. Mimo mesta to bolo dokonca ešte o liter menej. Na diaľnici však spotreba narastá, pretože motor je skombinovaný s päťstupňovou prevodovkou a pri rýchlosti 130 km/h pracuje tempom takmer 2 500 ot./min. Vzhľadom na výkon motora sú to ale primerané otáčky. Ťažko povedať, či by to zachránil „šesťkvalt“. Každopádne, na diaľnici nám palubný počítač vyrátal priemer 5,7 l/100 km, čo vzhľadom na kategóriu auta tiež nie je zlé.

Resumé
Kto hľadá malé SUV za rozumnú cenu kvôli tomu, že občas potrebuje jazdiť aj mimo asfaltových ciest, prípadne v zime zdolávať zasnežené kopce, na Renaulte Captur mu bude chýbať pohon 4×4. Captur sa s pohonom všetkých štyroch kolies bohužiaľ nedodáva v žiadnej verzii. Na druhej strane, SUV to je, takže vďaka vyššej svetlej výške nejaký ten ľahší terén (resp. obrubníky v meste) zvládne aj s pohonom predných kolies. Čo hrá tomuto šikovnému Renaultu do karát je praktický a variabilný interiér, ale hlavne nekonečné možnosti personalizácie, vďaka čomu si viete zo svojho nového auta urobiť silno „imidžovú“ záležitosť.

Základná cena modelu
 – Renault Captur 0.9 TCeLife: 11 990 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Captur 1.5 dCi Intens: 16 890 €
Záruka: 2 roky (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 0 €
Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1461
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
66 (90)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
220 /1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
171
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
13,1
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
4,2/3,4/3,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
377/455-1235
Objem nádrže [l]:
45
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1245
Rozmer pneumatík:
205/55 R17
Dĺžka [mm]:
4122
Šírka [mm]:
1778
Výška [mm]:
1566
Rázvor [mm]:
2606

 

Renault Captur ponúka ako jedno z mála áut dvojfarebné lakovanie karosérie, pričom tu sa jeho široké možnosti individualizácie iba začínajú.