TEST: Opel Insignia Grand Sport | Hodná svojho mena

1062

Druhá generácia Oplu Insigina je ľahšia, priestrannejšia, technologicky vyspelejšia, no skrátka, po všetkých stránkach lepšia. Ozdobu značky s bleskom v logu sme si tentokrát vyskúšali vo verzii Grand Sport.

V roku 2009 Opel nahradil modelom Insignia nielen Vectru, ale v podstate už dávnejšie vyradenú Omegu, ktorá bola dovtedy „vlajkovou loďou“ tejto nemeckej automobilky. Pozíciu nového modelu na vrchole portfólia patrične zdôraznili menom. Táto elegantná limuzína je skutočnou korunovačnou insígniou značky. O novej Insignii Grand Sport sme už písali v júnovom čísle a test kombi verzie s prívlastkom Sports Tourer sme zverejnili v novembri. Nájdete ho samozrejme aj na našom webe.

Nová platforma

Druhá generácia Oplu Insignia využíva úplne novú podvozkovú platformu Epsilon 2. Vďaka nej je oproti predchodcovi až o 175 kg ľahšia (kombi je ľahšie dokonca o 200 kg). Hmotnosť sa znižovala naprieč celým autom, ale vďaka použitiu vyspelejších materiálov je už samotný skelet karosérie o 60 kgľahší, pričom jeho torzná tuhosť narástla o 9 %. Samotná karoséria je o 13 % ľahšia v porovnaní s predošlou Insigniou. Nový model Grand Sport je pritom oproti predchodcovi o 67 mm dlhší a o 7 mm širší. Výška medzigeneračne klesla o 43 mm, zatiaľ čo rázvor náprav narástol až o 92 mm.

Ticho a komfortne

Insignia je veľmi komfortné auto, a to hneď vďaka niekoľkým aspektom. V prvom rade sa v ňom veľmi pohodlne sedí, za čo môžu sedadlá s ortopedickým certifikátom AGR. Samotný posed je o 3 cm nižší ako v predošlom modeli, takže vodič má za volantom športovejší pocit. Naladenie pruženia je tiež veľmi komfortné. Dokonca by možno mohlo byť aj o chlp tuhšie, pretože ak sa vo vyššom tempe v zákrute objavia nerovnosti, auto sa nepríjemne zavlní. Je však možné, že s adaptívnym podvozkom jazdí Insignia lepšie.

Insignia sa na nič nehrá. Možno interiér nepôsobí prémiovo, ale je veľmi kvalitný a vyzerá naozaj hodnotne.

V neposlednom rade treba pochváliť aj akustický komfort. Jednak samotné odhlučnenie, či už od motora, alebo podvozka je výborné, ale pokiaľ si Insigniu objednáte aj s audiosystémom značky Bose, dostanete k tomu automaticky funkciu aktívneho tlmenia zvuku, ktorú poznáme z prémiových automobilov. Čerešničkou na torte je telematický systém OnStar. Ten zaznamenáva vašu polohu a v prípade nehody je schopný vám automaticky poslať pomoc. Mne sa však najviac páči možnosť jedným tlačidlom sa telefonicky spojiť s operátorom, ktorý vám dokáže rezervovať izbu v hoteli alebo nájsť miesto na parkovanie. Ochotní operátori vám radi pomôžu takmer s čímkoľvek. Dokonca vám aj nadiaľku nastavia navigáciu.

Dvojliter nesklamal

Zatiaľ čo kombík sme si vyskúšali s novým 1,5-litrovým benzínovým turbomotorom, štandardnú verziu Grand Sport sme testovali s osvedčeným dvojlitrovým turbodieslom. Obzvlášť v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou tvorí tento motor zohraný pár. Auto je vďaka nemu celkom dynamické a úsporné. V meste jazdí táto 170-koňová limuzína za 7,5 litra a mimo mesta jej postačí aj o 2 litre paliva menej. Na diaľnici ukazuje otáčkomer pri rýchlosti 130 km/h 2 200 ot./min., zatiaľ čo pri tomto tempe ubúda z nádrže približne 6 litrov nafty každých 100 km.

Resumé

Myslím si, že vozidlá značky Opel patria medzi tie najviac podceňované. Ja som bol vždy priaznivcom tejto nemeckej automobilky, aj keď neviem, čo bude ďalej. Insignia je totiž posledným čistokrvným Oplom. Môže sa pochváliť viacerými technológiami, ktoré konkurencia zatiaľ nemá a vidno ich len v autách od prémiových výrobcov. Cena je pritom stále „ľudová“, čo z Insignie nepochybne robí jednu z najlepších volieb v danom segmente.

Základná cena modelu – Opel Insignia 1.5 Turbo Selection: 20 490 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation: 27 490 €
Záruka: 5 rokov/ 150 000 km (rozšírenie za príplatok)

Registračná daň: 530 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1956
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:125 (170)/3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400 /1750-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:226
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,7
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,7/4,3/5,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:490/1450
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1507
Rozmer pneumatík:245/55 R18
Dĺžka [mm]:4897
Šírka [mm]:1863
Výška [mm]:1455
Rázvor [mm]:2829