Po viac než 40 rokoch od predstavenia praotca dnešných pick-upov značky s tromi diamantmi v logu, prichádza na slovenský trh výrazne osviežená podoba modelu Mitsubishi L200. Oproti svojmu predchodcovi prináša celkom zásadné zmeny a čo je najdôležitejšie, už nevyzerá ako barbar s pochrómovaným chrupom.
Japonský mačo Mitsubishi L200 priznáva svoj pôvod prižmúreným koncentrovaným pohľadom a širokými ramenami pripravenými do boja. Zároveň vyniká spomedzi svojej konkurencie v niekoľkých parametroch a robí tak na mnohých trhoch po celom svete.
To všetko vďaka kurzu sebazdokonalenia, ktorým si prešiel. Pre zjednodušenie však hovorme o facelifte piatej generácie.
Zápasník
Dizajn Mitsubishi L200 sa určite posunul k lepšiemu, a to isté platí o celej vizuálnej identite modelov značky. Zdieľaný “korporátny” vzhľad sa mi páči a autám dodáva dávku robustnosti a agresivity, ktorá, ako iste už všetci vieme, dnes celkom úspešne predáva. Dizajn novinky je funkčný, a to dokonca v niekoľkých ohľadoch. Kapota sedí až o 4 centimetre vyššie nad cestou než v prípade predchodcu. Vďaka hranatejšiemu dizajnu a zvýšenej pozícii prednej kapoty máte lepší výhľad na nos auta.
L200 má taktiež Full LED svetlá po celom svojom obvode. Vysoká pozícia predných svetlometov ich chráni pred vodou či poškodením, pokiaľ by ste sa vybrali do skutočne náročného terénu. Celkovo sa auto po medzigeneračnom osviežení natiahlo len o 2 centimetre na dĺžku, no to nijakým spôsobom neovplyvnilo hodnoty nájazdových a prejazdových uhlov.
Tie zostávajú zachované z predošlej generácie. To znamená, že predný nájazdový uhol dosahuje 30 stupňov, prejazdový uhol je 24 stupňov a zadný nájazdový uhol zostal na hodnote 22 stupňov. No a aby sa nezabudlo, Mitsubishi L200 dostalo nové 18-palcové disky, ktorých počet lúčov bol zredukovaný na polovicu. Z pôvodných 12 teda zostalo už iba 6.
Kultivovanosť
Z pick-upov sa za posledné roky stali celkom príjemné stroje na cestovanie, no nemajte strach. Z L200 sa po facelifte nestala žiadna “barbina”. Na niektorých miestach je skutočne možné zaznamenať zvýšenú pocitovú kvalitu, konkrétne na čalúnení kožených sedadiel, príjemnom vyhotovení multifunkčného volantu či opierkach kolien v okolí radiacej páky. Tu však reči o zvýšenej pocitovej kvalite končia.
Tlačidlá sú masívne a niektoré klasické s kolískovým ovládaním. Mnohé plasty v kabíne vrátane vrchu palubnej dosky znesú také množstvo trestania a bičovania, že ich tvrdú povahu nezlomí ani celoživotný pobyt v rukách vedúceho stavby.
Je to “svetový” interiér, na ktorý sa budú pozerať rovnako v Austrálii, na Novom Zélande či vo Východnej Ázii. Nemá byť luxusný, ale má zniesť tvrdé zaobchádzanie a byť komfortný, aj keď zdolávate nehostinné podmienky. Podľa mojich skúsností má na to dobré predpoklady.
Z diaľnice…
Robustnosť auta je cítiť už na spevnených cestách, na ktorých je prekvapivo komfortné. To sa väčšinou o európskych pick-upoch povedať nedá a hlavne nie v prípade, pokiaľ nie je na korbe aspoň pol tony nákladu. L200 sa už pri potulkách mestskou džungľou tvárilo ako obor, ktorý má dobrú výchovu.
Nový 2,2-litrový naftový štvorvalec je síce pomerne surový a hlavne vtedy, keď ho začnete vytáčať a žiadať od neho okamžité reakcie či dynamickú akceleráciu. Napriek tomu pracuje efektívnejšie s palivom a od jeho predchodcu je predsa len o niečo kultivovanejší. O tom svedčila diaľničná spotreba na úrovni 11,5 litra, čo je o liter menej než v prípade predchodcu, medzimestská spotreba na úrovni 8 litrov, čo je zlepšenie o pol litra a mestská spotreba na úrovni 10,5 litra, čo je prakticky totožné s predchodcom.
Komótny a rozvážny 6-stupňový automat s ním však pracuje ako s dobre zohratým kolegom. Auto je teda pri citlivých a pomalých manévroch perfektne ovládateľné a aj keď disponuje 5,3-metrovou dĺžkou a nájdete preň dostatočne dlhé parkovacie miesto, dokážete byť na milimeter presný.
K týmto dobrým správam si pripočítajte najmenší polomer otáčania v triede s hodnotou 5,9 metra a pod zadkom máte jeden z najlepšie ovládateľných úžitkových modelov na trhu. To isté platí aj pre jazdu po diaľnici. Je prekvapivo pohodlná aj pri maximálnej rýchlosti. To sa však nedá povedať o jazde mimo mesta, kde rebrinový rám a jednoduché nápravy reagujú spontánne na každú jednu nerovnosť.
…rovno do blata
Nové Mitsubishi L200 má vylepšenú terénnu výbavu, ktorej pokrok nastal hlavne vďaka prídavnej rozdeľovacej prevodovke. Spomeniem jeden príklad za všetky. Na konci zablatenej tekovskej poľnej cesty som narazil v malom údolí na “slepú ulicu”.
Na konci poľnej cesty sa však nachádzalo mŕtve rameno, ktoré sa nekontrolovateľne približovalo vďaka asi 20-stupňovému náklonu. Pohon zadných kolies si s blatom už aj vďaka nie príliš agresívnemu dezénu nedokázal poradiť a čakal som, že bude nutné použiť hrubú silu. Auto sa aj naďalej šmýkalo smerom k mŕtvemu ramenu, no postačilo zvoliť režim pohonu všetkých kolies bez uzávierky diferenciálu a auto s necelou “polovicou plynu” zachránilo zadky svojej posádky.
Základná cena modelu – Mitsubishi L200 INVITE 2,2 D-ID: 29 290 €
Základná cena testovanej verzie – Mitsubishi L200 INSTYLE 2,2 D-ID: 36 990 €
Euro NCAP: 4 hviezdy – 2015
Záruka: 5 rokov/100 000 km
Registračná daň: 260 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 2268 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 110(150)/3500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 400/1750 - 2250 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 171 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 11,8 |
Spotreba - kombi [l/100 km]: | 7,9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Nákladný priestor - dĺžka/šírka/hĺbka [mm]: | 1520/1470/475 |
Objem nádrže [l]: | 75 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 2110 |
Rozmer pneumatík: | 245/65 R18 |
Dĺžka [mm]: | 5305 |
Šírka [mm]: | 1815 |
Výška [mm]: | 1775 |
Rázvor [mm]: | 3000 |