TEST Mitsubishi Colt: S hybridom dokáže jazdiť fascinujúco v každom ohľade

502
Zdroj: David Dejvo Schun

Mitsubishi Colt má bohatú históriu. Začal v roku 1962 ako Colt 600 a pod kapotou mal vtedy vo valcoch len zábavných 6 deci. Potom prišli väčšie motory, turbo, dokonca aj nafta. A potom? Potom na roky Colt zanikol. Teraz sa vracia ako výsledok aliančnej spolupráce a chce zaujať všetkých, ktorí obľubujú značku Mitsubishi a hľadajú rozumné auto za rozumnú cenu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Ak máte radi autá, určite sa porovnávaniu Coltu a Clia nevyhnete. Ale pozor, nie je to iba o tom, že by vymenili logo na čele. Základné tvary sú rovnaké, ale už na prvý pohľad je vidno, že tieto dve autá sa líšia v prednej maske. Mriežka chladiča je kompletne iná, nechýba tu dostatok japonského chrómu. Pokiaľ ide o vrch, tam auto nasáva vzduch len cez úzku časť s lamelami široko od seba. A mriežka v nárazníku má tiež iný vzor.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pri pohľade zboku si nemôžete nevšimnúť obrovský štítok EV, ktorý svojím vzhľadom odkazuje na majestátne Outlandery. Avšak nezabúdajte, že nad ním je ešte nápis hybrid. Vzadu nechýba názov modelu a automobilky, ktorý je taký široký, že už širší ani nemohol byť. No a “dzindzík” cúvacej kamery sa už po vzore ASX akosi stal súčasťou dizajnu Mitsubishi.

Interiér s ohľadom na svoju kategóriu

V interiéri nájdete 9,3-palcové multimédiá a 10-palcový prístrojový štít. Grafika aj odozva je na vysokej úrovni. Materiály v kabíne tiež. I keď by sme prijali mäkké plasty aj v oblasti vrchnej časti dverí. A asi nikdy neprestaneme chváliť fyzické ovládanie klimatizácie. Čo si však pochvalu nezaslúži, je absencia moderných konektorov USB-C. Sedenie vzadu je jednoznačne pre nižších cestujúcich a kufor ponúkne v prípade našej hybridnej verzie presne 301 litrov na vašu batožinu. Bez hybridu by ste mali až 391 litrov. A to je celkom majestátny skok.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Pod kapotou nám buble štvorvalcová jedna-šestka s výkonom 94 koní a nepriamym vstrekovaním. K nej pripojili elektromotor, ktorý do systému dodáva 49 koní, a štartérgenerátor s ďalšími 20 koňmi. Čiže vo výsledku 143 koní, 205 Newtonmetrov dostupných od úplného začiatku a zrýchlenie na stovku za 9,3 sekundy. Aj keď výkonu na toto 1,3- až 1,4-tonové auto nie je úplne málo, rozhodne vás nebude nabádať k športovej jazde.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Príjemne nás prekvapilo, ako dynamicky sa vie dostať z 80 na 120 km/h. Lebo z tých bežných rýchlostí je tento údaj spravidla najpomalší. Ale tu vzhľadom na kategóriu auta vôbec nemáme pocit, že by sme čakali príliš dlho. Elektrický kopanec vás dokáže potlačiť aj vo vyšších rýchlostiach. A ani v nich sa necíti nepohodlne. Spôsob, akým sa Colt pasuje s obtekajúcim vzduchom, necháva vodiča v absolútnom pokoji bez ohľadu na to, či sa presúvate mestom, alebo brázdite diaľnice. Jediné, čo trochu počuť budete, je práca kolies.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Fascinovaní spotrebou

Hybridný Colt je podľa tabuliek schopný prejsť 100 km iba za 4,2 – 4,3 litra. Realita je však taká, že toto číslo viete výrazne podliezť predovšetkým na okreskách. Tam viete jazdiť iba za 3,8 l/100 km bez toho, aby ste sa museli akokoľvek obmedzovať. Diaľnica sa počíta na približne 5,6 litra na stovku, avšak v plne obsadenom aute. To je stále veľmi výhodný údaj.

Ak by sme mali Colt zhrnúť do plusov a mínusov, za plusy by sme jednoznačne označili aerodynamiku. Tam sme očakávali asi najmenej, a preto bol pozitívny dojem najsilnejší. Klíma pracuje okamžite a nepotrebuje čas na “zahriatie”. No a negatíva? Ten plast na dverách by mohol byť mäkší. Ale najväčším mínusom je, že sa asi nikdy nezbaví nálepky klonu. A to je vtipné. Lebo keby vyšli modely Clio a Colt v opačnom poradí, museli by sa s ňou pasovať u Francúzov.

Základná cena modelu – Mitsubishi Colt 1,0 MPI Inform: 15 500 €
Základná cena testovanej motorizácie – Mitsubishi Colt Hybrid Invite: 22 800 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový + elektromotor + štartérgenerátor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší kombinovaný výkon [kW (k)/ot./min.]:105(143)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:205
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:174
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,3
Spotreba kombi (WLTP) [l/100 km]:4,2 - 4,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:301
Prevádzková hmotnosť [kg]:1345
Dĺžka [mm]:4053
Šírka [mm]:1798
Výška [mm]:1439
Rázvor [mm]:2583