Najnovšia generácia Mazdy 6, ktorá prišla na trh v roku 2013, získala za svoj dizajn hneď niekoľko ocenení. Napriek tomu je toto už jej druhá modernizácia. Našťastie sa nie je čoho báť. Už pri prvom facelifte v roku 2015 sa dizajn zmenil len minimálne a teraz prakticky vôbec. V Mazde sa skôr venovali interiéru a technike. Čo sa však týka zovňajška, novinkou je táto sivá metalíza Machine Grey, ktorá mala premiéru na modeli MX-5 RF.
Mazda ide hore
O tejto japonskej automobilke som mal vždy dobrú mienku. Keď som sa však posadil za volant tejto novej Šestky, padla mi sánka. Dobre, testované auto malo najvyššiu výbavu, ale také materiály som skrátka od Mazdy nečakal. Všade je leštený hliník, občas sa nájde aj nejaký ten chróm, ale najväčší dojem na mňa urobila palubná doska čalúnená kožou. A nehovorím len o štíte prístrojového panela, ale hnedá koža prešívaná bielou nitkou vlastne slúži ako dekoračný materiál naprieč celou palubnou doskou, ale aj stredovou konzolou a pokračuje až na stredový tunel. Za takéto materiály si u prémiových automobiliek treba priplácať.

Jazdí ukážkovo
Na to, ako športovo Mazda 6 vyzerá, by som čakal, že bude mať tvrdší podvozok. V skutočnosti je však jazda veľmi uvoľnená. Miestami je auto až príliš komfortné a na zvlnených slovenských cestách sa hompáľa ako loďka na rozbúrenom mori. Menšie nerovnosti tlmí veľmi dobre aj na tých 19-palcových kolesách, pričom od nich do kabíny neprenikajú žiadne rušivé zvuky. Keď však narazíte na poriadny výmoľ, napriek mäkkému odpruženiu sa ozve rana.
Motoru nie je čo vyčítať. Je výborne odhlučnený a silnejšia verzia 2,2-litrového turbodiesla poskytuje autu dostatočnú dynamiku aj v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorej hydromenič má trochu väčší preklz, ako by sa na dnešnú dobu patrilo. Možno preto sa počas testu v mestskom cykle spotreba pohybovala okolo siedmich litrov. Mimo mesta sa však dá zmestiť aj do šiestich litrov nafty na 100 km. Na diaľnici, kde pri rýchlosti 130 km/h otáčkomer ukazuje 2 300 ot./min., nám palubný počítač vyrátal spotrebu 6,3 l/100 km.

Resumé
Nebudem sa tajiť tým, že Mazda patrí medzi moje najobľúbenejšie japonské automobilky. Ich konštruktéri sa snažia a na tých autách to je vidieť aj cítiť. Dizajn je subjektívna vec, ale podľa mňa vyzerá celé aktuálne modelové portfólio Mazdy výborne. Modernizovaná šestka ma prekvapila hlavne kvalitnými materiálmi v interiéri. Už aj predtým jazdila dobre, ale Japonci sú perfekcionisti, a tak v rámci modernizácie pridali ešte takzvaný G-Vectoring Control. Ide o systém, ktorý upravuje výkon motora v závislosti od uhla natočenia volantu, čo zabezpečuje plynulejší prenos výkonu a rovnomernejšiu jazdu bez nutností korigovať smer volantom. Niežeby som si to pri jazde všimol, ale je dobré vedieť, na čo všetko sa pri vývoji myslelo. Odo mňa má inovovaná Šestka palec hore.
Základná cena modelu – Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G (145 k) Challenge: 25 090 €
Základná cena testovanej verzie – Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T (175 k) Revolution TOP: 34 990 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 530 €
Technické údaje | |
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 2191 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 129 (175)/4500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 420 /2000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 215 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,6 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 6,1/4,0/4,6 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 522/1648 |
Objem nádrže [l]: | 62 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1430 |
Rozmer pneumatík: | 225/45 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4805 |
Šírka [mm]: | 1840 |
Výška [mm]: | 1480 |
Rázvor [mm]: | 2750 |