TEST Lexus LM 350h: Nech žije kráľ

2222
Zdroj: David Dejvo Schun

Poznáte tradičnú frázu “Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ”? Využíva sa najmä v Spojenom kráľovstve a okrem úmrtia kráľa a nástupu nového naznačuje aj príchod ďalšej éry. Úplne ako Lexus LM.

LM-ko v Európe síce nepoznáme, ale ako model nie je nové. Jeho prvú generáciu predstavili Japonci ešte v roku 2019 a nikto by nečakal, že už po štyroch rokoch príde ďalšia. A tentokrát aj pre nás! Úlohou tohto auta je úplne zmeniť pohľad na luxusnú dopravu. Doteraz sme za to najluxusnejšie považovali vlajkové lode nemeckých automobiliek s osem a viac valcami pod kapotou, no Lexus LM je iný v každom ohľade.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Nie je z tohto sveta

Už na prvý pohľad si nemôžete nevšimnúť proporcie auta. Van (alebo dodávka) meria viac ako 5 metrov do dĺžky a je taký vysoký, že na jeho strechu sa pozrú iba basketbalisti. A to tiež len na špičkách. Ale nebojte sa, do podzemných garáží (štandardne s maximálnou výškou do 2,1 m) sa bez problémov zmestíte.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Predná maska sa jasne hlási k značke Lexus. Jej mriežka chladiča je doslova gigantická, no zachováva ikonický vretenovitý dizajn. Rovnako sú na tom svetlá. Typický Lexus s úzkymi svetlometmi, ktoré by ste na aute týchto rozmerov rozhodne nečakali. A práve vďaka týmto elementom LM pôsobí, ako keby prišlo nie z budúcnosti, ale z vesmíru.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Všetko v tomto aute funguje na elektrinu. Elektrické sú kľučky na predných dverách, posuvné dvere pre nastupovanie dozadu sú takisto elektrické a v luxusnej dodávke by ste asi čakali aj elektrické veko kufra, však? Aj to tu je, no stojac za ním ho neotvoríte. Lexus nechcel riskovať, že pri otváraní kufra nestihnete ustúpiť, a tak otváracie tlačidlá nájdete po bokoch auta.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Lepšie ako prvá trieda

Rozprávať o predku auta je pri LM-ku absolútne nezáživné. Napriek obrovskej obrazovke multimédií a absolútne luxusnému spracovaniu budete v každom momente chcieť sedieť vzadu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Tam sa totiž v prípade našej verzie nachádzajú iba dve sedadlá. Ale za to sklopiteľné až do úplného ľahu a s podporou na lýtka. Toto nájdete len v prvej triede v lietadlách alebo u seba v obývačke, pokiaľ máte naozaj dosť peňazí. V prípade Lexusu LM sú však aj vyhrievané, chladené a s masážnou funkciou. Ak by vám to nestačilo, spoľahnite sa aj na vyklápateľný stolík a chladničku.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Po stránke digitálneho komfortu toto auto dokonca predčí lietadlo. V lakťovej opierke nájdete odnímateľný smartfón, cez ktorý môžete ovládať všetky komfortné funkcie auta. Clony po bokoch, v strope, podsvietenie, nastavenie sedadla alebo multimédiá. A práve tie sú ďalším highlightom. Už ste videli v nejakom aute 48 palcov? Tu majú pomer strán 32:9.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Čiže každý zo spolujazdcov dostane k dispozícii vlastnú polovicu obrazovky štandardného formátu, na ktorú si môže pripojiť prakticky čokoľvek cez HDMI. Akurát režim jedného zdroja neumožňuje roztiahnutie na celú obrazovku bez deformácie obrazu. Nuž, zjavne málo počítačov podporuje takýto pomer strán.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Štvorkolka, hybrid, dynamika, komfort

Na prvý pohľad sa zdá, že toto auto v sebe dokázalo skĺbiť prakticky všetky aspekty. Výkon 250 koní pochádza z atmosférického 2,5-litrového štvorvalca, ktorý z Lexusu verne poznáme, a dvojice elektromotorov.

Tento systém dokáže zrýchliť na stovku za 8,7 sekundy a v režime Sport maskuje svojich 2,9 tony veľmi slušne. Hlavný je však komfort pre VIP pasažierov vzadu. A i na ten tu je jazdný režim, ktorý zreguluje krivku krútiaceho momentu a nastaví podvozok tak, aby jazda bola čo najplynulejšia po každej stránke.

Za toto všetko si vypýta v priemere iba 7 – 7,4 l/100 km. No nečakajte, že toto auto bude pre šporovlivých. V skutočnosti ide o najdrahšie auto od Lexusu predávané u nás. Z cenovky padnete na zadok.

Základná cena modelu – Lexus LM 350h LUXURY (7 miest): 127 000 €
Základná cena testovanej verzie – Lexus LM 350h SUPREME (4 miesta): 155 000 €

Motor
Typ motora:vidlicový, zážihový + 2x elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2487
Najvyšší výkon sústavy [kW (k)]:186 (250)
Maximálna rýchlosť [km/h]:190
Spotreba - kombi [l/100 km]:7,0-7,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:752
Prevádzková hmotnosť [t]:2,9
Dĺžka [mm]:5130
Šírka [mm]:1890
Výška [mm]:1940
Rázvor [mm]:3000