KIA Picanto je dospelé auto. Možno to tak na prvý pohľad nevyzerá, ale až na tých pár centimetrov mu v porovnaní s väčšími autami nič nechýba.
Automobily segmentu A, teda to najmenšie, čo sa u nás predáva, nikto neberie vážne. Pre Slováka sú skrátka príliš malé. Iste, pokiaľ má auto plniť funkciu rodinného „približovadla“, tak je to bez debaty. Každý centimeter kubický sa vyvažuje zlatom. Čo ale v prípade, že nemáte rodinu? Najmä vo väčších mestách sú malé autá stále populárnejšie. Každoročne sa nájde zopár odvážlivcov, ktorí si uvedomia, že k svojmu životu naozaj nepotrebujú SUV. Najmä, keď sú „single“ a väčšinu času trávia v meste.
Plná výbava
Na toto slovné spojenie som vyslovene alergický. Vyskytuje sa najmä v inzerátoch na autá typu Audi A8, BMW radu 7 či Mercedes-Benz triedy S, pričom v prípade týchto modelov pojem „plná výbava“ ani neexistuje, keďže jednotlivé položky príplatkovej výbavy sa častokrát navzájom vylučujú. U prémiových výrobcov navyše existujú aj individuálne programy prispôsobovania si auta, takže pojem „v plnke“ použije naozaj len človek, ktorý sa doteraz vozil na Felicii. Na úplne opačnej strane automobilového trhu sú však práve tieto miniautíčka, kde je aj automatická klimatizácia exkluzívnou záležitosťou.
Doporučujeme:
Prvá jazda: KIA Stonic, KIA Stinger | Toto tu ešte nebolo
Picanto má pritom aj navigáciu, parkovaciu kameru, vyhrievané sedadlá a volant, tempomat či dokonca kožené poťahy. Jasné, nič z toho nie je v základnej výbave za 8 640 €. Tá vyzerá trochu ináč. Väčšina zo spomínaných prvkov je dostupná výhradne v kombinácii s najvyššou a zároveň športovo ladenou úrovňou výbavy GT-Line, ktorú sme testovali.
Štvorvalec výsadou
Na výber sú iba dva motory. Základ predstavuje jednolitrový trojvalec, zatiaľ čo silnejšou alternatívou je 1,2-litrový štvorvalec, ktorý sme si vyskúšali my. Na dnešné pomery má skromných 84 koní. Picanto však ani s najvyššou výbavou neváži ani tonu, takže vie byť aj celkom svižné. Nie je to ale turbomotor, takže to s ním treba vedieť. No a to by som chcel vidieť nejakého typického zástupcu majiteľov tejto kategórie ako drží motor v tretej tretine otáčkomera. Odkaz pre potenciálnych záujemcov – nečakajte zázraky. Odkaz pre tých, ktorí to s volantom (a hlavne radiacou pákou trochu vedia) – celkom to ide, len tomu treba dať šancu.
Doporučujeme:
TEST: Kia Rio | Nasleduj srdce
A čo spotreba? Nič strašné, ale od takéhoto malého auta by som čakal aj nižšie cifry. V meste, kde sa Picanto bude s najväčšou pravdepodobnosťou pohybovať väčšinu života, sme jazdili zhruba za šesť litrov. Mimo mesta nám palubný počítač vyrátal priemer 5,2 l naturalu na 100 km. Ak sa nebodaj vyberiete na diaľnicu, musíte sa pripraviť na to, že motor točí iba vďaka 5-stupňovej prevodovke pri 130 km/h zhruba 3 600 ot./min. Spotreba by však nemala presiahnuť hranicu 7 l/100 km.
Resumé
Toto fešné Picanto naráža na jeden zásadný problém – cena. Pravda je však taká, že vám nikto nekáže kupovať tú najdrahšiu verziu. Picanto vie byť aj lacné – začína na spomínaných 8 640 €. Model GT-Line však ukazuje jeho potenciál. Je skvelé, že KIA dokáže aj v segmente A poskytnúť zákazníkovi všetko, čo by mu mohlo chýbať po presadnutí z auta, hoci aj strednej triedy.
Základná cena modelu – KIA Picanto 1.0 MPI Amber : 8 640 €
Základná cena testovanej verzie – KIA Picanto 1.2 MPI GT-Line: 13 480 €
Záruka: 7 rokov/150 000 km
Registračná daň: 0 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1248 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 62 (84)/6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 124 /4000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 173 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 12,0 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 5,8/3,7/4,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 255 |
Objem nádrže [l]: | 35 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 860-976 |
Rozmer pneumatík: | 195/55 R16 |
Dĺžka [mm]: | 3595 |
Šírka [mm]: | 1595 |
Výška [mm]: | 1485 |
Rázvor [mm]: | 2400 |