TEST: Honda CR-V | To najlepšie na koniec

753

Honda ponúka na dosluhujúcu generáciu modelu CR-V cenové zvýhodnenie až 5 600 €. Tejto lákavej akcii sme sa pozreli lepšie na zúbok.

Naposledy som sedel za volantom Hondy CR-V v októbri roka 2016. Ani som nestihol napísať recenziu a Honda medzitým zverejnila fotky novej generácie. Vôbec som nechápal prečo. Veď aktuálny model prišiel do predaja len koncom roka 2012, takže to ešte rozhodne nebolo zastarané auto. Potom vysvitlo, že nová generácia sa týka najprv USA a k nám sa dostane až na jeseň tohto roka.

Ponuka, ktorá sa neodmieta

Neviem dokedy bude trvať táto akcia, ale Honda sa tvári, akoby už vypredávala súčasný model. Nové CR-V-čko sa pritom nezačne predávať skôr ako v septembri. Každopádne, Honda na výbehový model momentálne ponúka cenové zvýhodnenie až 5 600 €. Záleží to samozrejme aj od výbavy a motorizácie, ale 5 600 € je maximum, čo môžete ušetriť a platí to aj pre nami testované auto. Samotná zľava je 3 100 €. Zvyšných 2 500 € dostanete v podobe príplatkovej výbavy, ktorá pozostáva z koženého čalúnenia, športových nárazníkov, strešného spojlera a špeciálnych diskov kolies. Najlepšia ponuka teda prichádza – ako býva bežne zvykom – pred ukončením predaja aktuálnej generácie.

Akciový model je vybavený multimediálnym systémom, ktorý beží na báze Androidu a ponúka aj navigačný systém.

Deväť je dosť

Ďalším dôvodom, pre ktorý by vás mala táto ponuka zaujímať, je skutočnosť, že keď na jeseň dorazí nový model, nebude mať v ponuke vznetový motor. K dispozícii bude iba benzínový turbomotor a hybridná verzia. Ak teda chcete diesel, môžete ho mať ako nový teraz alebo nikdy. Áno, je to „iba“ „jedna-šestka“, ale silnejšia verzia tohto motora, ktorá sa môže pochváliť dvomi turbodúchadlami, rozhodne netrpí výkonovým deficitom. Jediné výhrady by som mal možno k deväťstupňovému automatu. Radí pomerne často a pri prudšom ubratí plynu nie vždy plynulo. Zaujímavosťou je, že pri jazde na diaľnici motor v rýchlosti 130 km/h točí na deviatom prevodovom stupni len 1 750 ot./min. Previezol som sa pri ustálenej rýchlosti z Bratislavy do Kútov a vyšla mi spotreba 6,8 l/100 km. Cestou späť už však CR-V-čka prešla väčšinu cesty na ôsmom prevodovom stupni.

Neviem, či fúkal protivietor alebo je tam také stúpanie, že si auto skrátka nechcelo nechať zaradenú deviatku, ale na osmičke sa otáčky už pohybovali okolo 2 000 a palubný počítač na vjazde do Bratislavy ukázal 7,6 l/100 km. Priemer z toho vychádza 7,2 l/100 km pri jazde rýchlosťou 130 km/h na tempomate. V meste to bolo okolo 7,5 litra nafty na 100 km, zatiaľ čo mimo mesta sme jazdili zhruba za 7 litrov. Nie je to zlý výsledok, ale podľa slov kolegu, ktorý testoval rovnaký motor v kombinácii s manuálnou prevodovkou, je manuál výrazne úspornejší.

Resumé

Ak ste uvažovali o kúpe práve tohto modelu, vyzerá to tak, že nie je na čo čakať. Lepšia ponuka už asi nebude. No a pokiaľ trváte na naftovom motore pod kapotou, tak ani nemáte veľmi na výber. Nevidel by som to však úplne čierne. Nový model bude určite ešte lepší. Otázne je, koľko bude nová generácia stáť, či bude hybridná verzia za porovnateľnú cenu a či bude mať porovnateľnú spotrebu ako diesel. To sú však otázky, na ktoré v tejto chvíli ešte nepoznáme odpoveď.

Základná cena modelu – Honda CR-V 2.0 i-VTEC 4×2 S: 19 790 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4×4 9AT Lifestyle Plus: 33 099 €
Záruka: 8 rokov/ 150 000 km

Registračná daň: 360 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1597
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:118 (160)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:350 /2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,0/4,9/5,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:589/1669
Objem nádrže [l]:58
Prevádzková hmotnosť [kg]:1658-1724
Rozmer pneumatík:225/60 R18
Dĺžka [mm]:4605
Šírka [mm]:1820
Výška [mm]:1685
Rázvor [mm]:2630