Ak vaše srdce baží po vysokootáčkovom reve ostrého štvorvalca, no pritom hľadáte príjemnú motorku na každodenné jazdenie, nemáte veľa možností. Honda CB650R zaujme nielen „neo retro“ štýlom, ale aj sympatickou cenou.
Pamätám si ten deň, keď ju predstavili. Vedel som, že musí prísť a v mojich predstavách vyzerala presne takto. Moje modlitby boli vyslyšané… Nebudem skrývať moje sympatie k značke Honda. Začínal som na CB500F, na ktorú nedám dopustiť. Podľa môjho názoru je to stále najlepšia voľba v kategórii A2. O motorky som sa ale začal zaujímať len nedávno, a to najmä kvôli modelom, ktoré vyzerajú ako nestarnúce legendy zo 60-tych a 70-tych rokov minulého storočia.
Neo retro
Jednou z najkrajších motoriek, ktorá je momentálne na trhu, je pre mňa osobne Honda CB1100RS. Bol to môj sen, ale nie je najlacnejšia a hlavne…jazdil som na nej, prišla mi trochu ťažšia na môj vkus a hmotnosť (vážim 80 kg, CB1100 RS má 252 kg). Lepšie sa mi jazdí s motorkami, ktoré vážia okolo 200 kg. Napriek svojej hmotnosti mi táto motorka prišla až príliš silná. Predsa len presadnúť z 500 na 1100 je ako brať schody nie po dvoch, ale rovno po troch.
Potom Honda prišla s modelom CB1000R. Ide o motorku s klasickým štýlom, no s veľmi modernými črtami. Hmotnosť 212 kg je už v pohode, ale toto je ešte oveľa výkonnejší stroj, takže pre mňa neprichádzal do úvahy. Parametrami mi najviac vyhovovala CB650F, no jej dizajn ma nelákal. Po príchode modelu CB1000R mi ale bolo jasné, že nástupca CB650F bude vyzerať veľmi podobe. Tak sa aj stalo – má označenie 650R a ako by silnejšej CB1000R z oka vypadol.
Riadená strela
Keď som CB650R prvýkrát uvidel na obrázkoch, bola to láska na prvý pohľad. V tej chvíli som vedel, že sa na nej musím previezť čo najskôr. Bola totiž vysoká šanca, že nahradí CB500F v mojej garáži. Keď konečne nastal ten deň, bol som trochu nervózny. K motorke som prichádzal odzadu a hneď som si všimol širokú zadnú pneumatiku, ktorá čo to naznačuje o jej potenciáli. Keď som prebral k životu prepracovaný 650-kubíkový štvorvalec, bol to balzam pre uši. Nervózny voľnobeh studeného motora sa ustálil niekde okolo 2 000 ot./min. Nový prístrojový panel poteší nielen grafikou ale aj viacerými užitočnými údajmi, ktoré doteraz chýbali. Okrem zaradeného prevodového stupňa ukazuje napríklad aj teplotu motora.
Posed je veľmi príjemný a s motorkou som sa zžil prakticky okamžite. Žiadne nemilé prekvapenia sa nekonali. Čoskoro som nabral odvahu poriadne otočiť plynom a vyhnať otáčky až k maximálnemu výkonu. S rastúcimi otáčkami motora stúpal exponenciálne aj adrenalín v mojej krvi. Keď som radil z 2 na 3, jedným očkom som sa mrkol na rýchlomer – svietilo tam číslo 132. Od tohto momentu som k CB650R pristupoval s väčším rešpektom.
Resumé
Ako hovorím, Honda CB650R bola motorka, ktorú som si vysníval. Má dokonalý dizajn a parametre, ktoré zvládne aj mierne pokročilý jazdec. Myslím výkonové parametre. Ovládateľnosťou sa totiž prakticky nijako nelíši od mojej bývalej CB500F. Je to skoro ako jazdiť na bicykli. Vecí sa dejú len potom, čo otočíte plynom. Keď chcete, dokážete rozpútať skutočné peklo, no pritom sa na nej dá dochádzať do práce rovnako pohodlne ako na skútri. Samozrejme, takýchto príjemných motoriek je na trhu hneď niekoľko, no pokiaľ chcete, aby vaša motorka malá aj tú druhú tvár a jej motor spieval nádherným štvorvalcovým sopránom, máte len jednu možnosť. Teda minimálne v tejto cenovej kategórii.
Základná cena modelu – Honda CB650R: 7 590 €
Cena testovanej motorky s príslušenstvom – Honda CB650R: 8 130 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | kvapalinou chladený štvortakt |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 649 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 70 (95)/12 000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 64 /8500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | - |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | - |
Kombinovaná spotreba [l/100 km]: | 4,9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Objem nádrže [l]: | 15,4 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 202 |
Rozmer pneumatík: | 120/70ZR-17 vpredu, 180/55 ZR-17 vzadu |
Dĺžka [mm]: | 2130 |
Šírka [mm]: | 780 |
Výška [mm]: | 1075 |
Rázvor [mm]: | 1450 |