TEST Audi Q8 SUV: Slovák od výroby

1290
Zdroj: David Dejvo Schun

Nemecká automobilka, slovenské korene. Audi Q8 SUV pochádza z Devínskej Novej Vsi a iba prednedávnom prišlo s modernizáciou.

Písal sa rok 2018 a Audi predviedlo model, na ktorý sa čakalo už dlho. Vstúpil totiž do segmentu, ktorý rozohrali dvaja veľkí konkurenční hráči. Celé to začalo BMW X6, neskôr prišiel Mercedes-Benz GLE Coupé a Audi Q8 bola až tretia. No čakať sa oplatilo.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Ponuka sa rozšírila a bratislavský závod dostal na zodpovednosť ďalší klenot. A práve tento klenot dostal minulý rok facelift, na ktorý sa čakalo relatívne dlho. Veď dnes už má prvá generácia Q8 takmer 6 rokov.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

V duchu hesla “načo meniť to, čo je dobré” pristúpili dizajnéri v štvorkruhovej automobilke len k minimálnym zmenám. Tou najviditeľnejšou je asi zmenená mriežka chladiča, ktorá opúšťa vertikálne lamely. Zbavila sa chrómu, a tak pôsobí oveľa modernejšie a športovejšie. Za spomenutie stoja aj koncovky výfukov, ktoré zmenili tvar, ale stále zostávajú na svetle sveta.

Revolučné svetlá

Najväčšia exteriérová zmena sa však udiala na poli technológií. Matrixové svetlomety po novom zahŕňajú 24 LED segmentov na každej strane a obsahujú aj laserovú technológiu. Aktivuje sa v rýchlostiach nad 70 km/h a sľubuje dosvit až 600 metrov.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

A svetlá sú iné aj vzadu. Tam po novom pracuje technológia OLED s intenzívnym brzdovým svetlom, ktoré sa aktivuje v prípade, ak sa k vašej Q8 zozadu blíži iné auto vyššou rýchlosťou. Navyše nová technológia umožňuje personalizovať svetelný podpis vpredu aj vzadu. V menu infotainmentu si sami nastavíte, akým vizuálom chcete svietiť.

Zmeny v interiéri sú doslova o materiáloch. Neočakávajte žiadne prekopanie zabehnutého konceptu, no očakávajte poctivý a luxusný dojem už po prvom nasadnutí. V strede naďalej nájdete dve dotykové obrazovky. Jednu na ovládanie multimédií, druhú na ovládanie komfortu, zadávanie textu do navigácie a podobne. Infotainment je pripojený a poskytuje mnoho smart technológií, ktoré sú v segmente luxusných áut viac-menej štandardom.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Čo sa našťastie nezmenilo, je ponuka motorov. I keď je vo všetkých mild-hybridná dopomoc, stále si zachovávajú svoju objemnosť. Nami testovaná verzia 50 TDI quattro je prakticky vrcholom, pokiaľ ide o naftu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Poháňa ju trojlitrová V6 s výkonom 286 koní a najvyšším krútiacim momentom 600 Newtonmetrov. Takže prémiovosť pocítite aj po stlačení plynového pedála. A ak sa rozhodnete Q8 SUV hnať, z 0 na 100 km/h ho dostanete za o niečo viac ako 6 sekúnd.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Komfort je stále na prvom mieste

Pokiaľ hovoríme o naftovom deriváte manažérskeho SUV kupé, podstatný je hlavne komfort na palube. A treba poznamenať, že ten je na veľmi vysokej úrovni.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Bezrámové okná poskytujú nadštandardnú mieru odhlučnenia a šesťvalec sa neprejavuje nejakým výrazným hlukom ani vtedy, keď mu začnete šliapať na krk. Maximálna rýchlosť 241 km/h je niečím, o čo by ste sa na diaľnici nemali pokúšať, no vypovedá o schopnostiach Q8 SUV jazdiť aj nad limity. Navyše ak sa o to už pokúsite, aj vtedy budete príjemne prekvapení z ticha na palube a stability.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pravdupovediac, chvíľu sme si zvykali na natáčanie zadnej nápravy. Pri aute tejto kategórie s dĺžkou tesne pod 5 metrov ide o vítaný prvok a pocítite ho od prvej chvíle. V nízkych rýchlostiach zmenšuje polomer otáčania a zvyšuje obratnosť. Naopak, ak idete rýchlo, vaša obratnosť bude menšia a stabilita na vyššej úrovni.

Audi Q8 SUV prichádza po modernizácii s tvárou, ktorá je krajšia, pohonom, ktorý v dobrom slova zmysle neprekvapil, a technológiami, ktoré ho držia na tepe diania. Ak by sme si mali vybrať jeden prvok, ktorý oddeľuje facelift od pôvodnej verzie najzásadnejšie, boli by ním svetlá.

Základná cena modelu – Audi Q8 SUV 45 TDI quattro: 80 610 €
Základná cena testovanej verzie – Audi Q8 SUV 50 TDI quattro: 82 560 €
EuroNCAP: 5* (2019)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:vidlicový, vznetový
Valce:V6
Zdvihový objem [cm3]:2967
Najvyšší výkon [kW (k]:210 (286)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:600/1750-3250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:241
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,1
Spotreba - WLTP [l/100 km]:8,1-8,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:605
Objem nádrže [l]:85
Prevádzková hmotnosť [kg]:2235
Dĺžka [mm]:4992
Šírka [mm]:1995
Výška [mm]:1697
Rázvor [mm]:2998