Nie je žiadnym tajomstvom, že Suzuki Jimny v Autográtise milujeme. V akejkoľvek forme či podobe, je nám to jedno. Jimny je jednoducho tak cool, že svoju narodeninovú tortu chcem mať v jeho tvare. Preto nás veľmi zamrzelo, keď ho Suzuki muselo stiahnuť z Európy vďaka emisným limitom. Teraz je späť!
Nové Jimny sa podarilo. Teda, pri použití na každý deň je to dnes už trocha tvrdohlavejší spôsob prepravy, no vyvažuje to skvelými úžitkovými a terénnymi vlastnosťami. Zároveň má pri tom viac kilogramov štýlu ako úžitkovej hmotnosti. Skrátka super tereniačik.
Malá, správne naštvaná dodávka
Lenže potom prišli emisné limity a Jimny nás na chvíľu musel opustiť. Suzuki už dávnejšie sľubovalo, že sa Jimny do Európy vráti. Boli tu prakticky len dve možnosti: buď Suzuki nahradí jeho motorizáciu niečím efektívnejším a ekologickejším, alebo využije právnu kľučku, odstráni zadné sedadlá a vypustí ho prakticky bez zmeny na trh ako úžitkové vozidlo.
Každá iná automobilka by to spravila prvým spôsobom, ale tu sme pri žatve u Suzukov. To znamená, že sa práve pozeráte na Suzuki Jimny LCV, najmenšiu terénnu dodávku, ktorá bude čoskoro k dispozícii na európskom trhu!
Zmeny oproti civilnej verzii Jimny sú, ale že totálne, symbolické. Zmizla zadná lavica a pribudla rovná podlaha; v technickom preukaze svieti iná kategória vozidla – a to je vlastne všetko. Jimny tak naďalej môže brázdiť európske cesty aj so svojim nehybridným, 1,5-litrovým štvorvalcom s výkonom 75 kilowattov (102 koní) a objemom vypustených emisií na úrovni až 178 – 181 g/km (to viete, aerodynamika paneláku).
Jimny sa tak môže naďalej tešiť prekvapivej popularite, ktorú dokázal vyvolať v prvých mesiacoch predaja aj u nás. Ako úžitkové vozidlo nezapadá do výpočtu flotilových emisií automobilky, ktorá už nebude musieť za obľubenosť svojho vozidla platiť astronomické pokuty. Zatiaľ, bohužiaľ, nevieme, kedy presne a či sa tak stane aj na našom trhu.
Ako sa hovorí v anglicky hovoriacich krajinách: Well played, Suzuki!
NEPREHLIADNITE: