Na autosalóne v Pekingu mal premiéru zaujímavý koncept z dielne automobilky Smart, do ktorej nedávno vlastnícky vstúpil, popri Mercedese, čínsky výrobca Geely. Práve ten má stať za myšlienkou zaradenia rozmerného SUV do modelového portfólia, hoci značka Smart sa fanúšikom dlhodobo spája najmä s kompaktnými mestskými modelmi.
Zatiaľ síce hovoríme o koncepte, no automobilka by už mala mať takmer hotovú aj sériovú podobu novinky. Označenie #5 takisto nie je náhodné, tzv. hashtag by mali mať v názve všetky nové modely od Smartu. Na autosalóne odznela aj veta, že v tomto prípade by malo ísť o najväčší a najpriestrannejší model v doterajšej histórii značky.
Pozoruhodné parametre
Znie to síce neuveriteľne, ale Smart #5 je skutočne SUV pripravené zdolať aj náročnejší terén. Auto by malo stáť na platforme s 800 V architektúrou od Geely, malo by mať batériu s kapacitou viac ako 100 kWh a dojazd okolo 550 kilometrov. Hoci sú to všetko zatiaľ oficiálne nepotvrdené informácie, už dnes sa šepká o schopnosti rýchleho nabíjania. Z 10 na 80 percent kapacity za 15 minút!
Zaujímavé je aj dizajnové hľadisko. Štúdia naznačuje čisté línie zaručujúce dobré aerodynamické vlastnosti. Za pozornosť stoja aj bezrámové okná, dvere otvárajúce sa proti sebe či krátke previsy na oboch stranách karosérie. Otázne je, či sa do sériovej podoby prenesú aj prvky ako nášľapné prahy, integrovaný navijak či svetelná rampa nad čelným sklom.
S pomocou AI
Smart sa ďalej pochválil, že v interiéri sa nachádzajú až tri obrazovky a spomenul tiež použitie čipu AMD V2000, ktorý by mal zabezpečiť rýchle reakcie multimediálneho systému. Prítomná by mala byť aj umelá inteligencia od spoločnosti Cerence, vďaka ktorej bude auto lepšie rozumieť hlasovým pokynom vodiča.
Chýbať by nemali vyhrievané/ventilované sedadlá s masážnou funkciou ani výsuvné lakťové opierky. Smart hovorí o kombinácii bezpečia a pohodlnosti, ťažko to však v tomto momente presne dešifrovať. A nepoznáme ani cenu, tú zrejme čínsko-nemecká automobilka prezradí až s príchodom sériovej podoby.