Aktualizované: Škoda Fabia má odhalený interiér. Koniec TDI a štvorvalcov potvrdené

1704

Predstavenie faceliftu modelu Škoda Fabia bude slovenský automobilový „Super Bowl“. Revolúcia však nepríde na povrchu, ale pod kapotou a oficiálne sa predstaví už v Ženeve.

Druhý najpredávanejší model na našom trhu prejde nenápadným faceliftom. Na povrchu sa toho príliš veľa nezmení, no zásadné zmeny sa udejú pod kapotou a v katalógu. Osudy naftových motorov a štvorvalcov pod kapotami Fabií ste už asi pochopili z nadpisu.

Drobnosti, no len naoko

Prvá skica novej Fabie predstavená pred pár týždňami teda neklamala. Disky sú obrie, predné svetlá dostali nový dizajn a maska chladiča zmocnela do šírky. V spodnej maske sa taktiež ukryl protikolízny senzor, krásne symetricky v strede masky.

Odložte papierové vrecká a tabletky na upokojenie. Na povrchu sa nič zásadné neudialo. Full-LED a širšia maska. To je všetko, žiadnu paniku.

Pokiaľ si viac ceníte vaše ego ako vašu chrbticu, Fabia príde po prvý krát s možnosťou sériového obutia na 18-palcových diskoch. Pribudnú príplatkové predné Full-LED svetlomety. Na zadku, či už prevedenia kombi alebo hatchback sa toho skutočne veľa neudialo. Zadné svetlomety typicky medzigeneračne vybledli a nárazník dostal pár červených odraziek. Hotovo.

Interiér po mikroskopických zmenách

K fotografiám interiéru sme sa bohužiaľ ešte nedostali, no o podobe útrob nám napovedá promo video, v ktorom je nová Fabia „odbaľovaná“ ako nový telefón. Údajne sa má však dostaviť prepracovaný prístrojový panel a 6,5-palcový dotykový displej dostanete už v základnej výbave.

Interiér sa po facelifte príliš nezmenil. Fabia však vo verzii Monte Carlo dostane volant a sedadlá známe zo športových verzií RS a Sportline

Pribudnú kvalitnejšie materiály a nové vyhotovenia materiálov v interiéri. Počítať môžeme taktiež s dvojfarebným čalúnením sedadiel a nové prvky dekorácie interiéru.

Simply Clever a asistenčné riešenia

Formulka „Simply Clever“ označuje šikovné prvky, ako sú napríklad prenosná LED baterka v kufri, či škrabka na ľad vo veku palivovej nádrže. Baterky budú po facelifte k dispozícii len pre verziu kombi, no škrabka na ľad príde po novom so stupnicou pre meranie dezénu. Ide o drobnosti, no kto ich pri modeloch Škoda zažil, ich prítomnosť vysoko ocení.

Fabia po facelifte prichádza s bezpečnostným asistentom, varujúcim pred prichádzajúcou premávkou

K Fabii sa postupne dostali z vyšších priečok koncernovej ponuky, žiadanejšie a sofistikovanejšie asistenčné systémy. V ponuke sa objavili šikovné senzory pre sledovanie mŕtveho uhla a automatické ovládanie diaľkových svetiel.

Škoda Fabia už nikdy ako predtým

V ponuke zostanú prakticky len dva zážihové trojvalcové motory, s objemom jedného litra. Najslabším variantom v ponuke bude atmosférický trojvalec s maximálnym výkonom 44 kW/60 koní a dopĺňať ho bude jeho silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW/75 koní. Z našich skúseností však dnešné základné motorizácie ponúkajú celkom zábavnú voľbu pod kapotou.

Je to tak. Stredoeurópsky miláčik s označením TDI sa spod kapoty Fabie nadobro vytratí.

Preplňované motory 1.0 TSI prídu v dvoch variantoch s výkonom 70 kW/95 koní a 81 kW/110 koní. Ešte nekončíme, pozor. Oba preplňované agregáty dostanú filtre pevných častíc (DPF). Všetky motory ponúknu štandardne manuálnu prevodovku a v prípade silnejších prevedení bude možnosť kombinácie motora s prevodovkou DSG.