SEAT Ateca po facelifte: Nová výbava Xperience, 1,6 TDI nás navždy opustilo!

3879

Najpredávanejšie SUV značky SEAT, Ateca, sa po štyroch rokoch na trhu dočkala decentnej úpravy exteriéru, interiéru, technológií a ponuky motorov. Pribudol tiež nový stupeň výbavy Xperience, ktorý by jej mal vtesnať o niečo terénnejší feeling.

Jednou z najvýraznejších noviniek exteriéru novej Atecy sú upravené predné svetlomety s LED technológiou, ktorých dizajn sa inšpiroval modelom Léon. Na nové svetlomety potom nadväzuje aj upravená maska ​​chladiča a nový nárazník. Zadné svetlomety štandardne svietia LEDkami, vo verziách FR a Xperience však ponúknu aj dynamické smerovky.

Nová kamufláž

K ďalším novinkám v zadnej časti patrí štýlový nápis Ateca, umiestnený uprostred dolnej časti veka batožinového priestoru, a prepracovaný zadný nárazník. Kombinácia nových nárazníkov vpredu a vzadu pritom spôsobila nárast celkovej dĺžky vozidla o 18 mm (na konečných 4.381 mm), zatiaľ čo výška a šírka zostáva rovnaká.

Zdroj: SEAT Mediacenter

Faceliftovaný Seat Ateca ďalej ponúkne rozšírený výber až z 13 dizajnov diskov kolies, ktorých priemer siaha od 17 po 19 palcov. Farebná paleta ponúka 10 odtieňov karosérie, vrátane nového laku – zelenej Camouflage.

Špecialitou modernizovaného SEATu Ateca je nová výbava s označením Xperience, ktorá kompaktnému SUV pridáva porciu terénneho charakteru. Ten je umocnený napríklad čiernymi nárazníkmi vpredu a vzadu, bočnými prahmi a lemovaním kolies. Ozdobné lišty na bokoch, prednej a zadnej časti potom majú povrchovú úpravu so vzhľadom hliníka. Skrátka taký španielsky Scout.

Zdroj: SEAT Mediacenter

V interiéri ponúkne Ateca nový digitálny prístrojový panel Seat Digital Cockpit s 10.25″ displejom, ktorý ponúkne vylepšené užívateľské rozhranie. Kompletne digitalizovaný interiér súčasne ponúkne aj vylepšený infotainment s uhlopriečkou 8,25 alebo 9,2 palca.

Zdroj: SEAT Mediacenter

V oblasti konektivity by mala nová Ateca potešiť zákazníkov napríklad podporou hlasového ovládania, bezdrôtovým Apple Car Play, podporou Android Auto, on-line navigáciou alebo on-line konektivitou prostredníctvom zabudovanej eSIM karty.

Zdroj: SEAT Mediacenter

Prostredníctvom novej aplikácie SEAT Connect potom bude možné na diaľku skontrolovať, kde je vozidlo zaparkované, zamknúť či odomknúť dvere alebo získať prístup k rôznym údajom (napríklad o zostávajúcom dojazde), atď. Na nabíjanie chytrých zariadení potom poslúžia až 4 podsvietené USB-C porty, prípadne voliteľná bezdrôtová nabíjačka.

Zdroj: SEAT Mediacenter

Ateca taktiež prinesie nové materiály výplne dverí s naznačeným prešívaním a odolnejšie čalúnenie. Vodiča potom iste poteší nový volant, ktorý ponúkne príjemnejšie držanie a funkciu vyhrievania. Vodič si navyše môže elektricky nastaviť sedadlo až v ôsmich smeroch. Polohu sedadla i zrkadiel potom možno uložiť do pamäti.

Odmrazí, len taký fukot

O vyhrievanie čelného skla sa stará “neviditeľná” úprava čelného skla Climacoat, čo je technológia, ktorá by nemala nijako obťažovať výhľad z vozidla a pritom je schopná okno rozmraziť už počas 2 až 3 minút. Dizajn interiéru by mali ďalej umocniť rámčeky výduchov ventilácie s matnou povrchovou úpravou alebo systém viacfarebného ambientného osvetlenia.

Zdroj: SEAT Mediacenter

Vyššiu bezpečnosť posádky by potom mali zabezpečovať nové asistenčné systémy, napríklad prednárazový asistent (Pre-Crash Assist), prediktívne adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pre čiastočne automatizovanú jazdu (Travel Assist), asistent pre stav núdze (Emergency Assist), asistent pre zmenu jazdného pruhu (Side Assist) alebo asistent pre vyparkovanie (Exit Assist).

Zdroj: SEAT Mediacenter

Adiós, 1,6 TDI!

Nová Ateca bude dostupná s tromi benzínovými a jedným naftovým motorom. Základom medzi benzínovými motormi bude 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k), ktoré je možné kombinovať iba s mechanickou prevodovkou. Výkonnejšie 1,5 litrové TSI so 110 kW (150 k) bude dostupné aj s DSG, pričom na vrchole ponuky bude stáť dvojlitrové TSI 140 kW (190 k) s DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive.

Vznetové motory 1,6 TDI boli nahradené motormi 2,0 TDI, ktoré ponúknu lepšie výkonnostné parametre aj výrazné zníženie emisií. Základ bude tvoriť motor 2,0 TDI 85 kW (115 k) v kombinácii s šesťstupňovým manuálom. Výkonnejšie 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) potom bude dostupné s manuálom, automatom DSG a aj v kombinácii s DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive.

NEPREHLIADNITE: