Nákladiak švajčiarskej spoločnosti stanovil nový rekord.
Elektromobilita už nie je iba pre zákazníkov inovátorov. Už je dostupná aj pre širšiu verejnosť, a to dokonca aj v nákladnej doprave. Presne to sa snažila dokázať švajčiarska spoločnosť Futuricum, ktorá sa venuje prestavbám nákladných automobilov na elektromobily. O rekord sa pokúsila v spojení so spoločnosťou Continental a DPD.
Na Contidrome neďaleko Hannovera sa postavil pred odbornú komisiu kamión logistickej spoločnosti DPD, ktorý bežne operuje vo Švajčiarsku. Išlo teda o sériový model (ak sa prestavba dá nazvať sériou) s výkonom 500 kW a využiteľnou kapacitou batérie 578 kWh. Ako základ prestavby poslúžil model Volvo FH a batérie od BMW. Automobil šoférovali dvaja vodiči, ktorí sa striedali po 4,5 hodinách.
Počas svojho pokusu pokoriť rekord zvládli takmer 393 kôl na Contidrome. V praxi to znamenalo dojazd 1099 kilometrov na jedno nabitie. A to batériu nevybili úplne! Aby ju nepoškodili, pokus zastavili na 2% nabitia. Trať prešli za 22 hodín a 56 minút. Priemerná rýchlosť pokusu bola 50 km/h, čo nezodpovedá rýchlostiam pri preprave na dlhé trasy, no vraj ide o priemernú rýchlosť, ktorú vodiči dosahujú pri jazde v zmiešaných podmienkach.
Určite vás zaujíma aj to, ako dlho trvá nabíjanie batérie s takou veľkou kapacitou. Z bežného wallboxu ju spoločnosť pravdepodobne nenabíja. S 22 kW nabíjačkou to potrvá približne 29 hodín. Ak však nabíjate ultrarýchlo s výkonom 350 kW, za jeden a štvrť hodiny máte auto nabité. Zaujímavé je tiež, že Futuricum ponúka aj väčšie batérie. Tá najväčšia má poskytnúť až 765 kWh využiteľnej kapacity.