PRVÁ JAZDA: Opel Corsa | Štýlový krpec začína pod hranicou 10 000 €

1062
Opel Corsa AUTOGRÁTIS

Šiesta generácia Opel Corsa svieti a prichádza naložená výbavou, ktorú sme doteraz videli len vo vyšších kategóriách. Prvý raz sa na prednú masku dostávajú svetlomety IntelliLux LED® Matrix. Jej žmurkania sa nebojte, nová Corsa je naozaj sexy a s privretými očami pripomína dokonca kupé.

Opel Corsa nie je len také obyčajné malé auto. Dovedna sa jej za 37 rokov na trhu predalo už 13,7 miliónov kusov a od tejto generácie sa očakáva, že číslo výrazne navýši. Konštruktéri pre to urobili celkom dosť. Corsa má totiž šťastie, že nikdy nepatrila medzi typicky malé ženské autá, ale vždy sa myslelo na svieži dizajn smerom k elegancii alebo športu.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

A tak je tomu aj teraz. Už základná výbava ponúka výborný štandard vo forme nových technológií. V rámci funkcie Opel Eye nechýba varovanie pred vybočením z pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, výstraha pred čelnou kolíziou alebo automatické brzdenie. Jazdu spríjemní výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, tempomat alebo audiosystém s päťpalcovým displejom a štyrmi reproduktormi. Novinkou je aj bezdrôtové nabíjanie pre smartfóny.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

Prečo je sexy

Ak sa za Corsou obzriete, tak preto, lebo má dizajn, ktorý ju na to predurčuje. Profil auta je teraz dynamickejší, preto je aj posed vodiča a spolujazdca nižší, bližšie v vozovke. Známe a skvelé sedadlá s certifikátom AGR tu síce nenájdete, ale prekvapia vás aj tie štandardné, v ktorých cítiť podobný ergonomický komfort. Nízke ťažisko znamená o niečo intenzívnejšie prepojenie vodiča s vozovkou. Na druhej strane je riadenie krásne presné a aj najslabší motor dostatočne dynamický a postačujúci.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

Najpríťažlivejším stupňom výbavy však bude ten najvyšší: športovo ladené GS Line, na ktoré teraz automobilka poskytuje zľavu 1000 €. Môžete si ju prikúpiť ku každej motorizácii, takže teraz môžete mať naozaj šik Corsu už od 15.190 €.

To znamená, že nemusíte mať najsilnejší motor, aby ste si užívali športový jazdný režim, športové nárazníky, chrómovú koncovku výfuku, LED ECO svetlomety, zadné LED-kové svetlá, B stĺpiky v lesklej čiernej farbe alebo 16-palcové ráfiky z ľahkej zliatiny. Vnútri poteší kožený športový volant s pádielkami na radenie (ktoré sú pri automate k dispozícii už od výbavy Edition), športové sedadlá, športové pedále alebo ambientné osvetlenie interiéru.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

Bonusom je sedempalcový audiosystém Multimedia so šiestimi reproduktormi, ktorému nechýba podpora Apple CarPlay alebo Android Auto. Šik je zadný spoiler, ktorý podčiarkuje dynamickosť a profil vzletne pripomínajúci kupé.

Nový stupeň výbavy (druhá v poradí okrem štandardnej) je aj Elegance, kde rátajte s komfortnou lakťovou opierkou s úložným priestorom, nastaviteľným sedadlom spolujazdca, ozdobnými chrómovými lištami okolo okien a inými elegantnými výstrelkami.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

Cenník však obsahuje i zvýhodnené sady na prianie ponúkajúce napríklad dvojfarebné lakovanie karosérie so zatmavenými sklami či rôzne zimné/parkovacie/optické/Premium sady alebo jednotlivé prvky výbavy na prianie.

Napríklad za adaptívne LED matrix svetlomety si priplatíte 600 €, presklená strecha stojí 900 € a čierno-biele lakovanie strechy bez stmavenia zadných skiel vás vyjde na 500 – 600 € v závislosti od zvolenej výbavy.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

Základnou motorizáciou, ktorú však bude nová Corsa sedlať, bude benzínový motor 1,2 55 kW. Zároveň ide o jediný agregát, ktorý máte k dispozícii k základnej výbave, ktorej cenovka podlezie magickú hranicu 10 000 € o symbolických desať europeňazí.

Prvé dojmy

Je nižšia a dlhšia, vodič sedí o 3 cm nižšie a toto všetko je na jej jazdnom prejave cítiť. Corsa je teraz ladená viac dynamicky a vodič tým získava bezpečnejší pocit už v prvej zákrute. Tento dojem podčiarkuje odľahčená konštrukcia auta, ktorá vďaka nižšiemu ťažisku ponúka lepšie jazdné vlastnosti i dynamiku.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nový model o 108 kg ľahší, čo predstavuje zníženie hmotnosti približne o 10 %. Najľahšia verzia novej Corsy sa dokonca dostala pod hranicu 1000 kg, pretože bez vodiča má hmotnosť len 980 kg. Samotný skelet vozidla je ľahší o 40 kg, kompaktné trojvalcové motory majú hmotnosť nižšiu o 15 kg než štvorvalce z predchádzajúcej generácie. Hliníková kapota motora ušetrí 2,4 kg a sedadlá ďalších 10 kg. Nové motory by mali mať v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Corsy tiež podstatne nižšiu spotrebu paliva.

Opel Corsa AUTOGRÁTIS

Pre porovnanie sme jazdili na 100-koňovej Corse s manuálnou prevodovkou a výbavou Elegance, ktorú sme vystriedali 130-koňovou Corsou GS Line s automatom. Musíme uznať, že aj keď je Corsa autom do mesta, určite jej aj na mrštné jazdenie po meste 100-koňový motor úplne stačí. Reaguje akčne, dostatočne dravo a stabilne.

Znížený posed vodiča zvýrazňuje dynamiku pohonného ústrojenstva, čo je hlavný jazdný „highlight“ novej Corsy. V GS Line je s Corsou o niečo viac zábavy a emócií, no stále s istotou v jazdných vlastnostiach.

Motor

Prevodovka

Max. výkon

[ kW/k]

Max. krútiaci moment [ Nm]

Max. rýchlosť

[km/h]

1,2

5M

55/75

118

174

1,2 Turbo

6M/8A

74/100

205

194/194

1,2 Turbo

8A

96/130

230

208

1,5 CDTi

6M

75/100

250

188

 


NEPREHLIADNITE: