Prvá jazda: Mercedes-Benz EQA | Poprosím jeden elektromobil. So všetkým!

1895
" "

Mercedes-Benz elektrifikuje inak, ako ostatní. Tam, kde automobilky s obľubou používajú ostentatívne emblémy alebo farebné ozdoby, v Stuttgarte si s podobnými vecami starosti nerobia. Presne tak, ako to vedia najlepšie – postavia dobré auto, len na elektrinu. 

Dámy a páni, privítajte Mercedes-Benz EQA. Auto, ktoré nám dáva nádej, že si prechod na elektromobilitu ani nevšimneme. Jes!

Mercedes-Benz EQA stojí na základe triedy GLA a nikoho to asi neprekvapí. Podobnú taktiku totiž už zvolil pri dueli EQC vs. GLC.

A ja ho vítam, veľmi. Poďme si vysvetliť, prečo!

Začnime napríklad v podstatných detailoch. Model EQA od GLA spoznáte podľa niekoľkých modrých emblémov, nie je ich však neúnosne veľa.

Vpredu sa od svojho fosílneho súrodenca líši predovšetkým rozdielnou maskou chladiča, ktorá je vyhotovená z lesklého čierneho povrchu. Ten si po novom dovolil nenápadne spájať oba svetlomety.

Ako každé správne germánske vozidlo súčasnosti, aj model EQA má vzadu spojené zadné svetlá, tzv. “Heckblende”. Súhlasíme!

Jedna vec nám však vŕtala hlavou. Heckblenda je síce pekná, no žiadna redakcia sa nerozhodla ju zašpiniť tak, ako sa na SUV-crossover patrí!

Príležitosť dôkladného prášenia by som rád využil na malú kontempláciu o tom, čo nám nová trieda EQA prináša. Nie je toho málo!

V prvom rade tu máme interiér, ktorý je prevzatý z modelu GLA. A to je veľmi dobre! Pôsobí robustne, tú vôňu luxusu však z fotografie bohužiaľ nemôžete cítiť.

Na palube sa nachádza systém MBUX s dvomi 10,25-palcovými obrazovkami. 

Jedna z nich – tá pred vodičovým zrakom – dostala update v podobe inteligentného plánovača trasy, ktorý poznáme už z modelu EQV.

Systém nielen, že pozná cieľ vašej cesty, okrem toho spracováva aj profil trasy, dopravu a počet a lokalitu nabíjacích staníc, ktoré máte po ceste.

Vo verzii EQA 250 ponúka tento Mercedes sympatických 140 kilowattov výkonu (190 koní). Aj keď putuje len na predné, aerodynamicky tvarované kolesá, vďaka inštantnému krútiacemu momentu trocha klame telom.

So zrýchlením 8,9 sekundy na stovku si síce nezabudnuteľný zážitok neprivodíte, o niečo väčšia zábava je to však s prenosom relatívne veľkej hmotnosti, ktorú si EQA vozí medzi nápravami. Presnejšie, je to 480 kilogramov.

Na diaľnici sa budú vyslovene doma cítiť asi iné elektromobily, no na maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu sa EQA dostane celkom pohotovo. Na druhej strane, s Teslou takto krásne na kopci nezapózujete!

A pochybujem, že taká Tesla má aj niečo, čo sa volá “Tematický svet”. Šach-mat!

66,5-kWh batéria si však neukúsla veľa objemu z batožinového priestoru. Ten má objem 340 litrov, čo je na danú, zatiaľ síce úplne neexistujúcu, ale predsa kategóriu, tak akurát.

Poteší aj 100 kW nabíjacia rýchlosť na rýchlonabíjacích staniciach partnerov Mercedesu, ku ktorým máte prístup pomocou univerzálnej karty od Mercedesu.

A s dojazdom 426 kilometrov podľa normy WLTP sa môžete smiať aj niektorým konkurentom na fosílne palivá. Takto v rýchlosti, počas predsviatočnej premávky, sme tento daj nemali ako overiť. To znamená jediné – tešíme sa na celotýždňový test!