PRVÁ JAZDA: BMW iX M60 je anomáliou fyziky

1476
Zdroj: BMW

Najšportovejšie elektrické SUV z Mníchova vytrelo zrak. Svojimi špecifikáciami to natrie takmer akémukoľvek autu.

Aký je to pocit jazdiť na takmer 2,7- tonovom kolose? To vedia väčšinou len vodiči nákladiakov, prípadne kuriéri na dodávkach prevážajúci ťažké predmety. Nájde sa však iba málo áut, ktoré vám s vodičským oprávnením skupiny B sprístupnia takúto masu na povel vašich nôh a rúk.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

BMW iX M60 je tým najagresívnejším SUV z dielne BMW vôbec. Zvnútra to hrá na distingvovaného fešáka, no po zapnutí športového režimu je schopné strhnúť z vás šaty i kožu len svojim zrýchlením. Okej, toto bolo trochu extrémne prirovnanie, no aj rýchlosť, ktorú zažijete, je doslova extrémna.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Pohon všetkých kolies, dva elektromotory a výkon 619 koní. To je základná špecifikácia pohonu špecifikácie M60. Oveľa šialenejší je však najvyšší krútiaci moment 1100 Newtonmetrov, pri ktorom budú vaši spolujazdci buď kričať vzrušením alebo strachom. Zažili sme oboje.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je vďaka funkcii Launch Control iba 3,8 sekundy, čím iX M60 tromflo aj samé seba. V predprodukčných tabuľkách totiž uviedlo 3,9 sekundy. Zrýchľovanie je dopĺňané podľa nás najlepším akustickým doprovodom, aký súčasne v elektromobiloch nájdete. Perfektne odzrkadľuje vašu prácu s plynom a i keď sa nepodobá na zvuk spaľováku, aspoň v kabíne nie je ticho. S M60 sme najazdili len pár kilometrov, ale nad možnosťou vypnutia tohoto doprovodu sme počas jazdy vôbec nerozmýšľali.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Zrýchlenie a maximálna rýchlosť, mimochodom 250 km/h, však nie sú všetko. Práve aspektom, pri ktorom môže naraziť kosa na kameň, je jeho hmotnosť. Aj tú však iX M60 dokonale zakrýva. Pneumatiky v zákrutách dokážu naraziť na svoje maximum, no s ohľadom na 2,7 tony hmotnosti sa správa priam dokonale. Manévruje zákrutami ako oveľa menšie auto a to isté sa týka aj parkovania.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

BMW iX M60 je Ódou na radosť. A fascinácia nekončí ani pri dojazde. Ten predstavuje až do 561 kilometrov. Samozrejme, pomáha si neštandardne veľkou veľkou batériou s využiteľnou kapacitou 105,2 kWh a zárukou na 8 rokov alebo 160 tisíc kilometrov. Jediným návratom do reality je jeho cena. Ale povedzme si, pri výkladnej skrini technológií a luxusu už jeho zákazníkom suma 127 500 eur asi ani nepríde veľa.

PRVÁ JAZDA: BMW iX xDrive50⎜Budúcnosť je teraz