Privítajte nový Volkswagen Touareg

1988

Volkswagen dnes oficiálne odhalil tretiu generáciu svojho najväčšieho SUV. Nový Touareg absolvoval výstavnú premiéru na autosalóne v čínskom Pekingu.

Žiadna Ženeva. Peking! Tak významnú novinku, akou Touareg nepochybne je, sa nemecký výrobca rozhodol neukázať na nedávnom autosalóne v Ženeve, ale radšej uprednostnil Peking. Čínsky trh s SUV je totiž najrýchlejšie rastúcim na svete a zároveň ide o najväčší národný trh Volkswagenu.

Krajan

Touareg sa možno cíti v Číne ako doma, ale má slovenský rodný list. Už od roku 2002 sa totiž Touareg vyrába pre celý svetový trh výlučne v Bratislave, v závode Volkswagen Slovakia v Devínskej Novej Vsi. Od roku 2010 z montážnych liniek schádza jeho druhá generácia. Z prvých dvoch generácií bolo vyrobených už približne 1 milión kusov. Tretia generácia chce nadviazať na tento úspech technologickými inováciami, autentickým dynamickým dizajnom SUV a vysokým komfortom. Hlavnými trhmi pre Touareg sú Európa a Čína, v USA sa tretia generácia nebude predávať.

Narástol

Oproti svojmu predchodcovi má Touareg tretej generácie zväčšené rozmery (dĺžka 4,88 m, šírka 1,98 m, výška 1,70 m). Nové rozmery majú pozitívny efekt rovnako na proporcie vozidla ako aj na vnútorný priestor. Napríklad predĺženie karosérie o 8 cm spolu s novým priestorovým usporiadaním komponentov umožnilo zväčšiť batožinový priestor zo 697 na 810 litrov (+ 113 litrov základného objemu). Vďaka použitiu zmiešanej konštrukcie (52 percent ocele a 48 percent hliníka) je väčšia a priestrannejšia karoséria o 106 kg ľahšia oproti predchádzajúcej generácii. Touareg tretej generácie umožňuje väčšiu mieru individualizácie novými verziami vybavenia Elegance a R-Line.

Digitálny prístrojový panel

Nový Touareg je ďalším modelom Volkswagenu, ktorý sa môže pochváliť plne digitálnym prístrojovým panelom. V tomto prípade má displej uhlopriečku až 12 palcov a je uložený pod jedným spoločným krycím sklom s displejom multimediálneho systému, ktorý má zas uhlopriečku s dĺžkou až 15 palcov. Spolu tak vytvárajú jednu digitálnu ovládaciu a informačno-komunikačnú jednotku, ktorá prakticky nepotrebuje konvenčné tlačidlá. Umožňuje intuitívne ovládanie, personalizáciu a trvalé pripojenie na internet prostredníctvom integrovanej karty eSIM. Nechýba ani head-up displej novej generácie s premietaním informácií priamo na predné okno.

Armáda asistentov

Tretia generácia Touarega sa môže pochváliť najširšou sústavou navzájom prepojených asistenčných, regulačných a komfortných systémov v rámci značky Volkswagen. Okrem doteraz známych systémov zahŕňa aj podporu pre videnie v noci ‘Night Vision’ s infračervenou termovíznou kamerou, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche doplnený asistentom pre staveniská na diaľnici na poloautomatické vedenie vozidla v jazdnom pruhu do rýchlosti 60 km/h a systém Front Cross Traffic Assist na bezpečný výjazd z miest s obmedzeným výhľadom. Nechýbajú adaptívne reflektory  ‘IQ.Light ‘ – maticové reflektory zo 128 LED na každej strane, plne adaptívne a automaticky ovládané s novými osvetľovacími funkciami. Zadné svetlá z LED sú vybavené dynamickými smerovými svetlami.

Downsizing sa nekoná

Na začiatku predaja v druhom polroku bude nový Touareg v Európe k dispozícii s motormi V6 s objemom 3,0 litra. Vylepšené motory, spĺňajúce emisnú normu Euro 6, sa vyznačujú vysokou účinnosťou. Základný naftový motor 3.0 TDI dosahuje výkon 170 kW (231 k) a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Výkonnejšia verzia poskytuje 210 kW (286 k) a 600 Nm. Benzínovú alternatívu predstavuje turbodúchadlom prepĺňaný šesťvalec 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k) a maximálnym krútiacim momentom 450 Nm. V budúcom roku ponuku doplní naftový osemvalec 4.0 TDI s výkonom 310 kW (421 k) a gigantickým krútiacim momentom 900 Nm.

Všetky motory sa štandardne montujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a systémom stáleho pohonu všetkých kolies 4MOTION s regulačnou funkciou 4MOTION Active Control. Táto kombinácia umožňuje ťahať brzdený príves s hmotnosťou 3,5 tony. Novinkou je pneumatické pruženie novej generácie, tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky a podvozok s aktívnou kompenzáciou náklonu (elektromechanicky ovládané stabilizátory) a riadením zadných kolies, prispievajúcim k zvýšeniu obratnosti a zmenšeniu priemeru otáčania o 1 meter, ako aj k zvýšeniu stability pri jazdných manévroch vo pri vysokej rýchlosti.