Porsche 911 GT3 a GT3 RS generácie kódovo označenej ako 991 sú síce mimoriadne schopné sériové automobily použiteľné na cestách i okruhoch, ale oproti svojim predchodcom stratili jednu zásadnú vec – možnosť manuálneho radenia.
Na tom by nebolo nič zlé, ak by sa s tým ľudia pomaly zmierili a prechádzali na automatické prevodovky. Tak to však ešte nie je, stále sa nájde množstvo zákazníkov, ktorí sú ochotní radiť si sami.
Čiastočne to prišiel napraviť Cayman GT4, po ktorom sa zaprášilo, ako ani samotná automobilka pravdepodobne nevie. A už sa vraj stihla vypredať aj edícia 911 R, ktorá má mať motor z GT3 a manuálnu prevodovku. Ale tento model oficialne ešte vôbec nepoznáme!
Agregátom by tak mal byť atmosféricky plnený šesťvalec s protibežnými piestami. Boxer s objemom 3,8 litra má niekde za hranicou 8 tisíc otáčok produkovať až 349 kW (475 k).
Ako sme už uviedli, nebude spolupracovať s PDK, ale mechanickou prevodovkou, pravdepodobne sedemstupňovou. Pripravte sa tak na skvelú koncepciu – špičková atmosféra, manuálna prevodovka, samosvorný diferenciál a zadný pohon!
Mimochodom, vraj vznikne len 600 ks, ktoré sa údajne už aj stihli predať. Neboli by sme preto proti, ak by Porsche navýšilo sériu o pár stoviek či tisíc. Dopyt i zisk tam určite sú.
Pozn.: Priložený obrázok nie je oficiálny, vyzerá však reálne, nakoľko moderná 911 R má byť vlastne GT3 so všednejším bodykitom.
Jeho meno má byť Porsche 911 R odkazujúc tak na historický model.