POROVNANIE: Takto sa zmení registračný poplatok od apríla. Prinášame prehľad aj s príkladmi

7275
Zdroj: Unsplash
" "

Nový poplatok za registráciu vozidla pošle mnohých vodičov na autobus, bohatí budú profitovať. Porovnali sme výšku poplatkov niekoľkých vybraných autách.

Aprílová zmena poplatkov je doslova revolučná. Bohužiaľ, pre väčšinu Slovákov v negatívnom zmysle slova. Doterajší koeficient veku vozidla nahradí nový, emisný. A ako iste tušíte, ten bude priať najviac novým autám.

Nižšie emisie – nižší poplatok

Doteraz platilo základné pravidlo, čím staršie auto, tým menší poplatok. Jeho výška sa totiž odvíjala od výkonu motora a veku vozidla. Ak ste si teda kúpili 20-ročné výkonné auto (čo je prípad mnohých mladých vodičov), registrácia vás mohla vyjsť menej ako pri novšom aute s nižším výkonom.

Sadzobník poplatkov za registráciu sa prakticky nezmenil.
Zdroj: MV SR

Nové pravidlá však budú favorizovať majiteľov automobilov podľa emisnej normy Euro. Znamená to, že trh s výkonnými staršími autami sa pravdepodobne zastaví alebo výrazne spomalí.

Doslova prekopané sú však koeficienty prepočtu skutočného registračného poplatku.
Zdroj: MV SR

Príklady

Ako príklad sme si určili automobily známe zo slovenských ciest, ale aj tie menej rozšírené. Ako vidíte v obrázku vyššie, najhoršie sú na tom staré výkonné autá. Najlepšie, naopak, elektromobily. I pri väčšine z nich však poplatky narástli. Po novom totiž nebude existovať jednotný poplatok 33 eur, ale koeficient.

ModelRok výrobyEmisná normaVýkon (kW)Poplatok podľa pôvodnej sadzbyPoplatok podľa novej sadzby
BMW 525i E392002Euro 3141700 * 0,06 = 42 €700 * 0,8 = 560 €
Škoda Octavia II 1,9 TDI2008Euro 477minimum 33 €minimum 33 €
Volkswagen Golf 1,8 TSI2009Euro 4118minimum 33 €360 * 0,7 = 252 €
Mercedes-Benz C2002017Euro 6135700 * 0,32 = 224 €700 * 0,4 = 280 €
Toyota bz4x 2WD2023Elektromobil150konštantne 33 €870 * 0,2 = 174 €