Oficiálne odhalenie Lexusu RC F

707

Oproti bežnému modelu RC, tento dostal úplne nový a rozšírený body kit. Vpredu dominuje obrovská maska chladiča, ktorú dopĺňajú menšie prívody vzduchu pod reflektormi s LED svetlami. Samozrejme, kapotou cez otvor tiež prúdi vzduch pre zlepšenie chladenia. Medzi mohutnými blatníkmi sú osadené výrazné bočné prahy. Podbehy budú vypĺňať 19-palcové hliníkové disky. Na ešte svalnatejšom zadku nechýbajú ani 4 koncovky výfukov či aktívny spojler. Ten sa vysunie pri rýchlosti nad 80 km/h a stiahne, keď auto spomalí pod 40 km/h. Bude súčasťou „karbónového balíčka“ spolu s karbónovou strechou.

Srdcom tohto modelu bude päťlitrový vidlicový osemvalec s maximálnymi výkonom 450 koní (335 kW) a krútiacim momentom 518 Nm. Ponúkať sa bude spolu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Sports Direct Shift, vďaka ktorej zrýchli z 0-100 km/h za menej ako 5 sekúnd. Auto bude oproti bežnej verzii s tuhšie ladeným podvozkom a pribudne aj diferenciál TVD (Torque Vectoring Differential). Vybrať si bude možné z troch predvolených módov: Standard, Slalom (citeľne zlepší ovládateľnosť vozidla) a Track.

Severoamerický autosalón priniesol viacero konceptov a noviniek. Nechýba medzi nimi ani Lexus RC s prívlastkom F.