Nový Renault Clio: Dospievanie mu pristane

1580

Piata generácia francúzskeho bestselleru stavia na silných stránkach svojich predchodcov a pridáva k tomu atraktívny dizajn podľa najnovšej módy z Paríža.

Povedali by ste, že Clio je tu s nami už takmer 30 rokov? Prvá generácia totiž bola predstavená v roku 1990. Za ten čas sa z Clia stal celosvetovo najpredávanejší Renault – svojho majiteľa si doteraz našlo zhruba 15 miliónov kusov modelu Clio. Vo Francúzsku je to najobľúbenejšie auto a aj v Európe sa od roku 2013 drží na popredných miestach v segmente B, čo sa týka predajnosti.

V oblasti dizajnu piata generácia nadväzuje na tú štvrtú. Súčasne však preberá najnovšie dizajnové prvky vozidiel značky Renault. V prednej časti trochu evokuje väčší Megane. Automobilka zdôrazňuje, že nejde len o facelift. Všetky karosárske diely sú úplne nové. Ani zďaleka však nejde len o karosárske diely. Úplne nová je aj platforma CMF-B, ktorú bude nové Clio používať ako prvé auto z aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Oproti predchodcovi je nový model s dĺžkou 4 048 mm paradoxne o 14 mm kratší. Výška karosérie klesla až o 30 mm, no celková výška auta predstavuje 1 440 mm, čo je vo finále len o 8 mm menej v porovnaní s predchodcom. Clio narástlo len do šírky, a to o poriadnych 66 mm, čo má byť údajne cítiť aj na vnútornom priestore. Batožinový priestor sa zväčšil na neuveriteľných 391 litrov, čo predstavuje nárast zhruba 30 %.

  Dĺžka [mm]: Šírka [mm]: Výška [mm]: Batožinový priestor [l]:

Renault Clio 4. gen.

4062

1732 1448 300

Renault Clio 5. gen.

4048 1798 1440

391

Rozdiel -14 +66 -8

+91


 

Luxusný interiér

Nové Clio chce zaujať najmä interiérom. Vonkajší dizajn má ľudí prilákať, zatiaľ čo interiér ich má dostať na plnej čiare. Výrobca sa „vyhráža“, že kvalita použitých materiálov je rovnaká ako u áut vyšších tried. Chýbať nebude ani technika doteraz používaná iba u modelov z vyšších segmentov. Veľký dôraz bol kladený aj na ergonómiu a posed za volantom. Pojem „vnímaná kvalita“ v novom Cliu vraj nadobúda nový rozmer. Mäkčené plasty nájdete ako na palubnej doske, tak aj na dverách či na stredovom tuneli.

Digitálny prístrojový panel

Po prvýkrát v histórii modelu je použitý plne digitálny prístrojový panel. Jeho veľkosť sa líši od 7 do 10 palcov. Je plne nastaviteľný, pričom najväčší displej dokáže zobrazovať aj navigáciu. Digitálnemu prístrojovému panelu sekunduje vertikálny displej na stredovej konzole, ktorý je stredobodom interiéru nového Clia. Ponovom je displej multimediálneho systému natočený na vodiča. Má uhlopriečku až 9,3 palca a v kombinácii s 10-palcovým prístrojovým panelom tak vytvára najväčšiu digitálnu zobrazovanú plochu vo svojej triede.

Nové výbavy

Clio piatej generácie posúva latku vysoko aj v oblasti personalizácie. Jeho interiér doslova hýri farbami. Chýbať nebude ani náladové osvetlenie interiéru s ôsmimi farbami na výber. Jednotlivé stupne výbavy však neznamenajú len rozdiel v tom, čo všetko je na palube auta, ale menia jeho charakter. Športových nadšencov zaujme verzia R.S. Line a vyznávačov luxusu zas model „Initiale Paris“.

R.S. Line

Verzia R.S. Line v ponuke nahradí Clio GT-Line. Renault stavia na silu značky Renault Sport a chce umožniť zákazníkom mať na svojom aute slávne písmenká „R.S.“ aj napriek tomu, že nemajú model s najsilnejším motorom. Vonkajší dizajn Clia R.S. Line bude do značnej miery pripomínať skutočné RS-ko. Nebude mu chýbať „spojler“ v prednom nárazníku odkazujúci na monoposty F1 ako ani maska chladiča doteraz vyhradená pre modely R.S. Súčasťou výbavy R.S. Line budú aj 17-palcové disky kolies. Vo vnútri sa môžete tešiť na športové sedadlá s výraznejším bočným vedením, karbónovú dekoráciu, volant s logom R.S. čalúnený perforovanou kožou, hliníkové pedále či čierne čalúnenie prešívané červenou nitkou.

Initiale Paris

Výbavu Initiale Paris poznáme už z modelov Captur, Scénic, Talisman, Koleos aj Espace, kde predstavuje to najluxusnejšie, čo daný model ponúka. Inak to nebude ani v prípade Clia. Najluxusnejšie Clio zvonku zaujme chrómovými ozdobami okolo okien, na dverách a na maske chladiča. Chýbať nebude ani nápis „Initiale Paris“ na predných blatníkoch, pričom aj v tomto prípade bude auto jazdiť na 17-palcových kolesách. Vo vnútri budú k dispozícii dve farebné schémy – čierna a sivá. Pochopiteľne, kožené čalúnenie je samozrejmosťou.

Viac až v Ženeve

Renault akoby si ešte zámerne podržal nejaké informácie až na slávnostnú premiéru na autosalóne v Ženeve, ktorý začína pre verejnosť 7. marca. O technike nám totiž zatiaľ neprezradil nič. Uhádnuť motorizácie však nebude ťažké. Pod kapotou sa dá očakávať nový trojvalec 1.0 TCe, ktorý mal nedávno premiéru v Micre a zrejme nebude chýbať ani nový motor 1.3 TCe, ktorý teraz Renault plošne zavádza do takmer všetkých svojich modelov. Možno sa v ponuke objaví aj naftový motor 1.5 dCi, no uvidíme, akú stratégiu automobilka zvolí. Možno nás po úspechoch s Renaultom Zoe prekvapí čisto elektrickou verziou Clia.