Nový Ford Focus ST dorazil na Slovensko aj s naftou

1486

Od 26 990 eur

Benzín či diesel, cena bude na chlp rovnaká. Výraznejšie rozdiely sa však nájdu medzi vlastnosťami oboch agregátov. Benzínový EcoBoost disponuje výkonom 184 kW (250 k) a 360 Nm. Držiac svoju pravú nohu na uzde, dvojliter dokáže jazdiť za 7,2 l/100 km. Pri “vypekačkách” sa však odmení zrýchlením 0-100 km/h za 6,5 sekundy s maximom až pri takmer 250 km/h.

Dvojlitrový turbodiesel hrá úplne iné noty. Jeho hlavnou výhodou je nízka spotreba, ktorá sa má v priemere odlišovať až o 3 litre v porovnaní so zážihovým turbomotorom. Z pohľadu dynamiky mu 136 kW (185 k) a rovných 400 Nm stačí na akceleráciu z nuly na 100 km/h za 8,1 s. Na nemeckej diaľnici či na okruhoch to ale nafťák môže rozgúľať v pohode aj na takmer 220 km/h.

Okrem možného príplatku za dlhšiu verziu v hodnote 700 eur si možno vybrať aj vyšší stupeň výbavy ST X. Ten navýši hodnotu o celých 2990 eur, v rámci ktorého zákazník dostane kožené Recaro sedačky a predné adaptívne bixenóny s LED diódami vpredu i vzadu. Popri tom sa v ponuke nachádza množstvo iných voliteľných príplatkov.

Z pohľadu ceny rozdiel medzi benzínovým alebo naftovým motorom nie je. Ich charaktery sú však minimálne na papieri diametrálne odlišné.