Nový Ford Focus RS: Náhon na všetky štyri a výkon cez 320 koní

734

Ako to vyzerá?
Pridané sú nové nárazníky, zadné krídlo a športové 19-palcové disky. Na prednej maske sa nachádza výrazný emblém RS, zadnému nárazníku dominuje difúzor s dvoma výfukmi. Krídlo už len dopĺňa celkový športový vzhľad. Disky budú obuté do špeciálne vyvinutých pneumatík Michelin Pilot Super Sport 235/35 R19.

Interiéru dominujú športové sedačky Recaro, 8-palcový infotainment systém spolupracujúci so zadnou kamerou a 10 reproduktorov Sony. Volant je potiahnutý kožou, neboli zabudnuté ani zliatinové pedále a prídavné budíky nad stredovým panelom.

Karoséria bude ponúkaná v štyroch farebných variáciách – Nitrous Blue, Frozen White, Absolute Black a Stealth Gray. Na fotkách je zobrazená Liquid Blue z Fordu GT, no táto nebude dostupná.

Čo sa skrýva pod kapotou?
Automobil bude poháňaný štvorvalcovým motorom Ecoboost s objemom 2.3 l, ktorý nájdete aj v najnovšom Mustangu. Turbomotor s priamym vstrekovaním dosiahne viac ako 320 koní pri 6 800 ot./min. Bude tým pádom výkonovo porovnateľný so svojim päťvalcovým predchodcom z limitovanej edície RS500 (345 koní). Zároveň však sľubuje optimalizáciu spotreby, ako naznačuje pomenovanie. Krútiaci moment ešte nebol zverejnený, avšak 6-stupňová manuálna prevodovka musela byť prerobená, aby zvládla viac ako 433 Nm v porovnaní s Mustangom. Zrýchlenie z 0-100 by táto mašina mala zvládnuť za menej ako 5 sekúnd pri váhe 1 467 kg.

Ford tentoraz vsadil na pohon všetkých kolies. Tento je však výnimočný. Systém Dynamic Torque Vectoring a dvojitá elektronicky ovládaná spojka majú priniesť nevídané jazdné vlastnosti. Podľa situácie môže byť na zadnú nápravu prenesených 70% výkonu, na samotné koleso dokonca až 100%. Toto umožňuje stroju prekonávať v zákrutách pretaženie 1G, čo je skôr v triede superšportu Nissan GT-R. Nový Focus RS bude tým pádom veľmi vážna konkurencia Subaru WRX STI aj Volkswagenu Golf R.

Agresívny vzhľad napovedá o vlastnostiach najnovšieho hot-hatchu.