Nové Subaru BRZ odhalené. Vďaka atmosfére a manuálu ho budete milovať!

1934
Zdroj: Subaru

Pred pár dňami predstavilo Subaru nový model BRZ z budúcnosti. Modelový rok 2022 totiž vidíme už dnes. Bude ostré v zákrutách, s nízkym ťažiskom a tradičným boxerom.

Subaru BRZ neodhalila automobilka iba minulý týždeň v americkej Kalifornii náhodou. Pre americký trh pôjde totiž o významné auto. Vlastne pôjde o najľahšie športové auto s pohonom zadných kolies a sedením pre štyroch pasažierov. Zatiaľ síce len na zaocenánskom trhu, ale aj tak.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Charakter nezmenilo, ale vylepšilo

I keď nové, aj tak ostáva verné svojmu rukopisu. Športovosť je v novom BRZ podčiarknutá nízkou váhou, extrémne nízkym ťažiskom a precíznym riadením. V novom modeli však prichádza posun vpred. Auto je silnejšie, riadi sa presnejšie, je krajšie a karséria je až o 50% pevnejšia.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Boxer patrí pod kapotu, nie do vrecka

Motor, ktorý preslávil automobilku Subaru, bude dostupný aj v BRZ. Napokon, práve vďaka jeho architektúre dokáže Subaru stlačiť ťažisko čo najnižšie. Ešte nižšie ako v predošlej generácii. Tak nízko, až je porovnateľné s hyperšportmi. Aspoň tak hovorí automobilka.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Reč je samozrejme o motore typu Boxer. Je ešte stále atmosférický a v BRZ sa pýši objemom 2,4 litrov a výkonom 228 konských síl. Bude spojený podľa chuti buď s manuálnou prevodovkou alebo automatikou so špeciálnym režimom Sport. Obe majú šesť prevodových stupňov.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Dizajn aj pre praktickosť

Nový dizajn BRZ sa vezie, samozrejme, v duchu modernosti. Pri jeho návrhovaní však inžininieri rozmýšľali aj nad praktickosťou a zlepšovaním jazdných vlastností. Nuž, tak sa stalo, že nové autíčko je takmer tri centimetre dlhšie a o viac ako centimeter nižšie ako predchodca.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Praktický dizajn samozrejme spočíva aj v technickej stránke karosérie. Spomínaná zvýšená torzná tuhosť nie je jediným zlepšením. Subaru využíva prvky novej globálnej platformy a nový systém stavby karosérie. Ten pomohol zvýšiť aj tuhosť prednej časti až o 60%. Tuhosť je doplnená špeciálnym (prepínateľným) režimom trakčnej kontroly, ktorá zasiahne až vtedy, keď už naozaj ide o život. Nechá tak vodičovi viac priestoru. Znamená to, že auto by sa malo na okruhu správať rovnako ako motokára.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Digitalizovaný interiér

Dnes vás už neohúrime správou, že aj nové BRZ bude mať digitálnu prístrojovú dosku. Čo by vás však mohlo zaujať je, že bude disponovať aj pretekárskymi ukazovateľmi, ako napríklad meranie preťaženia G, preťaženie batérie či teplota chladiacej kvapaliny.

Zdroj: Subaru
Zdroj: Subaru

Sedempalcová obrazovka pred vodičom bude doplnená osempalcovým multimediálnym displejom. Ten podporuje Apple CarPlay, Android Auto, ale aj konektivitu cez Bluetooth a rôzne ďalšie vychytávky.

Ešte si počkáme

I keď je toho o novom BRZ známeho už veľa, automobilka ho neplánuje zaradiť do produkcie tak skoro. Vyrábať sa začne priamo v Japonsku, ale až na jeseň 2021. Vtedy sa aj spustí predaj auta.

NEPREHLIADNITE: