Nové BMW radu 7 prichytili bez kamufláže

709

Vysokoočakávaný model od BMW, ktorý má prísť v priebehu tohto roka, sa prekvapivo objavil na verejnosti kompletne odhalený. Jeho virtuálna premiéra sa mala udiať podstatne neskôr, avšak máme to tu už začiatkom nového roka aj keď neoficiálne.

Počet obrázkov i uhlov pohľadu na automobil je obmedzený, no i tak nám poskytujú dostatočnú predstavu o tom, ako bude nová sedmička vyzerať. Je úplne jasné, že sa drží športových koreňov značky a ešte viac zagresívnie v predných i zadných partiách. Súčasná generácia pôsobí dosť majestátne, avšak modernejší dizajn tejto novej to potiahne na vyšší level. V porovnaní s konkurenčnou “S-klassou” však nepôjde o tak radikálny medzigeneračný skok. Viacerým nové krivky možno prídu len ako facelift.

Nové BMW radu 7 (G11) sa má zakladať na platforme 5up, ktorej devízou je rozsiahle použitie hliníka, horčíka, vysokopevnostnej ocele a karbónových vlákien. Vďaka týmto materiálom by limuzína mala schudnúť až okolo 200 kg, čím by sa mala stať najľahšou v triede. Medzi výbavové vychytávky by sa mal dostať audio systém Bowers & Wilkins, WiFi hotspot, bezdrôtové nabíjanie telefónu, vylepšený systém iDrive, ale aj napríklad také laserové svetlá so svietivosťou až do vzdialenosti 600 metrov.

Ponuka agregátov bude poriadne široká, nakoľko sa sem dostanú radové štvor- a šesťvalce a motory V8 i V12. Každý jeden z nich bude využívať aspoň jedno turbo, niektoré z nich však budú mať aj dve či tri. Nemá chýbať hybrid konvenčného a elektrického pohonu. Teda dokonca dva, oba benzínové – jeden bude využívať dvojliter, ten druhý zas trojliter. Rozpätie výkonu zážihových motorov má siahať od 260 až po 600 konských síl. Vznetové majú začínať na 275 koňoch, pričom najvýkonnejšia alternatíva má disponovať výkonom 400 k.

Nová mníchovská vlajková loď bola odfotografovaná bez akéhokoľvek krytia jej produkčného tela.