Tušili sme to naozaj všetci, ale teraz si už vďaka posledným špionážnym fotografiám môžeme byť úplne istí: štvorkové BMW vymení nozdry za klasicky obrovskú masku chladiča, pretože viac je predsa viac ako menej.
Asi. Polemizovať nad dizajnérskym smerom, ktorým sa uberá mníchovská automobilka, je už niečo ako (nad)národný šport. Aj keď stále pribúda drastických chytaní sa za hlavu, nariekaní a vzývaní rôznych božstiev, napokon pribúda aj registrácií nových automobilov mníchovskej značky.
Nemôžeme sa teda čudovať tomu, že BMW vám jednoducho na puritánstvo kašle a tú megalomanskú masku chladiča napokon na novú štvorku umiestni. Môžeme byť vlastne radi, že tam stále na niečo bude, pretože sa pod jej kapotou bude nachádzať spaľovací motor. Stupňujúce sa narážky na prerastenú masku chladiča však vo mne vzbudzujú nutnosť sa k niečomu vyjadriť.
Kašlime na hejt
Niekto to už musel povedať nahlas: jednoducho kašlime na hejt novej masky chladiča bavorákov. Je v pohode aj vizuálne – a dokonca aj z pohľadu tradície. Nebolo by to totiž ani zďaleka prvýkrát, keď by BMW použilo veľkú, vertikálne orientovanú masku chladiča. Pozrite sa napríklad na toto krásne BMW 501 z roku 1955, ktorému takýto dizajnový prvok zjavne vôbec nevadí:
Za pravdu nám určite dá aj toto prekrásne BMW 327 Cabriolet z rokov 1937 – 1941. No nie?
Súdiť BMW za ich súčasný dizajnérsky smer, ktorý nastolili posledné generácie/facelifty radov 7 či 1 alebo napríklad aj masívne X6 a X7-čky, sa ponúka relatívne jednoducho. Nie je však na mieste označovať ich za porušenie akejsi tradície, ktorú BMW malo. Pretože potom by podobným porušením tradície mohol byť aj fakt, že všetky bavoráky vyrobené neskôr ako Isetta nemali motor vpravo za vodičom a čelné dvere.
Aký je váš názor na problematiku? Myslíte si, že veľké ľadvinky na predné časti bavorákov patria, alebo by ste na ich nárazníkoch najradšej videli tie, ktoré poznáte z deväťdesiatych rokov? Podeľte sa s nami v komentároch!
NEPREHLIADNITE: