Nová technika pre Nissan Micra

1281

Nissan Micra dostal nový motor, ale aj automatickú prevodovku. Okrem toho rozšíri ponuku aj jej športová verzia N-Sport.

Nissan Micra patrí medzi najpodceňovanejšie autá vo svojej triede. Podľa môjho názoru však patrí medzi najlepšie v segmente, no na cestách ho veľmi nevidieť. Myslím si, že dôvodom boli asi motorizácie. Základný litrový trojvalec bez turba bol jednoducho slabý a 1,5-litrový naftový štvorvalec zas drahý. Jedinou schodnou alternatívou bol 0,9-litrový trojvalec s turbom, no ten nebol práve najkultivovanejší, mal dosť veľkú turbodieru a ani spotreba paliva nebola tak úchvatne nízka ako objem motora.

Ponuku motorov však rozšírila novinka – áno, opäť je to len trojvalec a jeden deciliter objemu navyše na papieri neohúri, no u nás v redakcii v tom vidíme potenciál. Motor má nielen o 10 koní a 20 Nm viac ako 0,9-litrový trojvalec, ale verím, že nový agregát bude po každej stránke lepší. Nissan sľubuje aj lepšie parametre v oblasti hluku a vibrácií, takže si myslím, že sa je na čo tešiť.

K dispozícii je v dvoch verziách – tá základná má 74 kW (100 k) a dodáva sa s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšia produkuje 86 kW (117 k) a je kombinovaná so šesťstupňovým manuálnom. K dispozícii bude aj nový automat. Ide o bezstupňovú prevodovku CVT, ktorú v Nissane volajú Xtronic. Kombinovať sa však dá iba výhradne so 100-koňovou verziou nového motora.

Čerešnička na torte

Príjemným prekvapením, ktoré bude pekne využívať potenciál nového najsilnejšieho motora v ponuke, je športová verzia N-Sport. Dostupná je aj so slabšou verziou nového motora a spoznáte ju podľa karbónovej úpravy kolies a spätných zrkadiel, čiernych ochranných líšt v nárazníkoch, zadného dymového skla, no hlavne podľa nápisu N-Sport.

Vo vnútri na vás čaká čalúnenie z kombinácie kože a alcantary, biele výduchy ventilácie, čierne čalúnenie stropu, športové komberčeky, ale aj prvky výbavy ako lakťová opierka medzi prednými sedadlami, cúvacia kamera a parkovacie senzory vzadu či inteligentný kľúč.

Bez ohľadu na výbavu však budú mať modely vybavené silnejšou verziou nového motora o 10 mm nižší podvozok, prepracované zavesenie kolies a presnejšie riadenie. V prípade tohto motora je tiež štandardom chrómovaná koncovka výfuku a 17-palcové disky kolies.

A čo za to chcú?

Najlacnejšia Micra stojí 9 690 €, no so slabšou verziou nového motora vás vyjde 12 390 € (s druhou úrovňou výbavy). Pokiaľ chcete automat, pripravte si ešte  1 200 € navyše. Micra s najsilnejším motorom môže byť vaša od 13 590 € s tretím stupňom výbavy. Novinka N-Sport začína na sume 14 940 € so 100-koňovým motorom. Za verziu s výkonom 117 koní si pýtajú 15 840 €.