Honda predstavila tretiu generáciu modelu HR-V. Japonské kompaktné SUV bude ponúkať už len elektrifikované verzie.
Čisto spaľovacím motorom v Európe definitívne odzvonilo a je len otázkou času, kedy bude mať každé nové vozidlo elektrifikovaný pohon už v štandarde. Jedným z predstaviteľov novej vlny, bez možnosti čisto spaľovacej verzie, bude aj tretia generácia Hondy HR-V.

e:HEV do každej domácnosti
O technológii e:HEV ste už ide počuli. Ide o špeciálny „hybrid“ hybridného pohonu, v ktorom hrá prím elektromotor, ale väčšina elektrickej energie pochádza z prídavného spaľovacieho motora. V novej HR-V tak dostanete už v základe jeden spaľovací a jeden elektrický motor.

Futuristický dizajn
Ak ste doteraz mali model HR-V za sexy športovo vyzerajúce SUV, nová generácia vám vyrazí dych. Nielen preto, že je nová, ale hlavne preto, lebo vychádza z konceptu e:concept, ktorým Honda minulý rok naznačila budúcnosť na poli SUV.

Už na prvý pohľad sú viditeľné zmeny, tie si radšej pozrite na fotkách, lebo vymenovávať ich by zabralo pokojne aj deň. S predošlou geneŕaciou HR-V zdieľa azda iba veľkostný segment. Ešte aj karoséria je viac do štýlu SUV kupé.

Stále praktická
Pri aute týchto rozmerov môže skosená strecha znamenať, že na zadné sedadlá si sadne akurát tak manželka a deti do 13 rokov. V Honde tomu tak nie je. Automobilka sľubuje, že miesta je vzadu toľko, že auto odnesie štyroch dospelých bez akéhokoľvek zaváhania či kompromisu. Aj bočné steny sú čo najviac v zvislej polohe, aby HR-V získalo maximum priestoru pre pasažierov.

„Magič“ Seats
Ak si niekto kúpi SUV, očakáva od neho aj istú mieru praktickosti. Tá je v Honde podčiarknutá vďaka technológii Magic Seats, ktorá umožňuje vyklopiť zadné sedáky nahor a vytvoriť tak celkom slušné odkladacie miesto tam, kde zvykne byť druhý rad sedadiel.
Motorizácia neznáma
To, aký motor bude mať nová HR-V, zatiaľ nie je jasné. Môžeme však vychádzať z už aktuálnych motorizácií s technológiou e:HEV. Vzhľadom na rozmery auta je najpravdepodobnejšia kombinácia elektromotora s 1,5 litrovým benzínovým agregátom. V Jazze poskytuje výkon 80 kW. To však neznamená, že vo väčšom HR-V by táto konfigurácia nemohla mať aj vyšší výkon. Do predaja sa dostane v druhej polovici tohto roka.