Mercedes-AMG C43 4MATIC: Malé elegantné barbarstvo

3189
" "

Mercedes-AMG C43 4Matic je dôkazom toho, že sa v posledných rokoch drasticky predlžujú názvy modelov. Taktiež však podľa skúseností s predošlou verziou treba uznať, že stredne “pálivé” C43 má svoje čaro. Čo ponúkne novinka?

Absolútne prekvapivý spevavý zvuk šesťvalca, príjemný ťah, skutočne únosná spotreba a podvozok neutrálny sťa švajčiarsky diplomat. Prostredný stupienok medzi ostrou verziou najmenšieho sedanu od Mercedes-Benz a naftovým “služobákom” dostáva nástupcu…a ja osobne uvažujem, čím by sa mohol oproti predchodcovi zlepšiť.

Facelift…samozrejme

Nový Mercedes-AMG C43 je samozrejme založený na Triede C po facelifte predstavenom pred pár dňami. Konkrétne jeho predchodca sa stal najpredávanejším a najpraktickejším modelom športového krídla Mercedes-Benz. To samo o sebe je dobré miesto, kde začať. Nie?

“Mierny” výkonový skok

Dať slovko “mierny” do úvodzoviek je absolútne na mieste. Kým si modely po facelifte vždy polepšia z hľadiska výkonu, zväčša ide o 10-15 konských síl. V prípade superšportov o 20-50. C43 skočilo z 270 kW/367 koní na 286 kW/390 koní. Trojlitrový vidlicový šesťvalec BiTurbo.

Katalógová spotreba sa však príliš nezmenila…(no a čo?). Vrchol krútiaceho momentu prichádza v intervale medzi 2500 a 5000 otáčkami. C43 teda v podobe sedanu vystrelí na 100 km/h za 4,7 sekundy a verziu kombi za 4,8 sekundy. Maximálka je priškrtená na typicky nemeckých 250 km/h.

Serióznejší nástroj

To, čo dnešným výkonným autám často chýba, je pocit, že nemajú svojho “kočiša” za úplného idiota. Divízia AMG teda pridala niekoľko drobných nastavení a ukazovateľov. Keď opomenieme zbytočnosti ako ukazovateľ G-preťaženia či stopky, dostaneme sa k drobnosti, ktorá sa z áut pomaly vytráca.

Napríklad spomeňme ukazovateľ stavu teploty oleja a vody či nastavenie podvozku, odpruženia, výfukových klapiek alebo prevodovky. Spomenúť prevodovku, deväťstupňový systém AMG SPEEDSHIFT TCT 9G dostal ešte rýchlejšie reakcie a drží prevodový stupeň na obmedzovači, pokým ho vodič sám nepreradí.