Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé: Keď viagru zhltne potentný

1467

Mercedes-AMG GT prichádza vo štvordverovej podobe. Pokiaľ ste niekedy mali česť s kupé verte, že toto chcete zažiť vo štvorici. Nerátajte však výhradne s motorom V8.

Mercedes-AMG GT sa už konečne ukázal a predstavil svojho konkurenta pre…ťažko povedať, že koho. BMW M6 GranCoupé? Ani by sme nepovedali, keďže na hviezdu z Affalterbachu stráca desiatky koní.

Paletka úžasných motorov

Keďže sa Mercedes-Benz s veľkou pompou vracia k radovým šesťvalcom, nebude chýbať trojlitrový benzínový šesťvalec vo verzii 53 4MATIC+ s výkonom 320 kW/435 koní.

Samozrejmosťou bude dvojica štvorlitrových osemvalcov vo vezriách 63 S 4MATIC+ s výkonom 470 kW/639 koní a v slabšej verzii 63 4MATIC+ s výkonom “len” 430 kW/585 koní.

Silnejšia verzia pritom zvládne šprint z 0 na 100 km/h v šialene krátkom čase, 3,2 sekundy. Obe verzie taktiež disponujú bláznivým krútiacim momentom 800 Nm (63) a 900 Nm(63 S).

verrückter ökologischer Afalterbach

Keď v Mercedes-AMG nepália gumy a nezvádzajú pästné súboje so zákonmi fyziky, cvičia jógu a snívajú o rozkvitnutých lúkach pri Vivaldiho skladbách. Preto má štvordverové AMG GT v rukáve malý eko trik. Štvorlitrový motor V8 je vybavený deaktiváciou valcov.

V režime “Comfort” je systém k dispozícii v širokej škále otáčok, konkrétne od 1000 do 3250 ot./min. Samozrejme o deaktivácii valcov ste informovaní poznámkou na prístrojovej doske. Údajne je aktivácia valcov späť do plnej prevádzky absolútne okamžitá v prípade potreby a vodič ju nepocíti.

48V pre váš dobrý pocit

S týmito systémami už máme skúsenosti a sme ochotní tomu uveriť. Eko zábavkám sa nevyhýba ani šesťvalcová verzia. GT 53 4MATIC+ je vybavené funkciou EQ Boost, ktorá dokáže na krátky moment podporiť akceleráciu výkonom 16 kW/22 koní a dodatočným krútiacim momentom až 250 Nm.

Radový šesťvalec tak dokáže AMG GT 4-Door vystreliť z 0 na 100 km/h v priebehu 4,5 sekundy a naraziť na maximálnu rýchlosť až pri 285 km/h. Samozrejme, všetko za prítomnosti 48-voltového elektrického systému.

Neboli emócie talianskou doménou?

Evidentne sa pomery v tejto oblasti pomenili. Mercedes-AMG uvádza, že prevodovka AMG SPEEDSHIFT prináša emotívny zážitok pri preradení. Systém používa mokrú spojku. Dvojspojková prevodovka ponúka bližšie nešpecifikované extrémne krátke časy preradenia a dokonca funkciu RACE START pre optimálnu akceleráciu.

Taktiež je nutné spomenúť pohon všetkých kolies 4MATIC+, ktorý podobne ako v E63 S, disponuje pohonom všetkých kolies s možnosťou absolútnej dominancie permanentne poháňanej zadnej nápravy v prospech prednej.

Letí bokom celkom sebavedome

V režime RACE je dokonca kompletne deaktivovaný systém ESP, čo môže byť pri výkone 630 koní až nebezpečne zábavná záležitosť. Verzia 63 S ponúka elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál.

Nechýba taktiež natáčanie zadnej nápravy, ktoré do rýchlosti 100 km/h pracuje opačne vo vzťahu s prednými kolesami pre zrýchlenie reakcií vozu a nad 100 km/h natáčaním po vzore prednej nápravy pre vyššiu stabilitu vo vysokej rýchlosti.

Dizajn je jedným slovom FAMÓZNY…tam nevidíme príliš veľa priestoru na diskusiu.