Mercedes-AMG GLS63 4MATIC+ je rodinný dom s výkonom superšportu

2723
Zdroj: Mercedes-Benz

Možno si už dlhé roky hovoríte, kam to s automobilovým svetom speje. Ekológia, filtre pevných častíc, objemy…a tak ďalej. No a potom príde autosalón v Los Angeles a na svetlo sveta príde Mercedes-AMG GLS63 4MATIC+. Obrie 7-miestne SUV s výkonom superšportu a hmotnosťou malého väčšieho dedinského príbytku. Je to však hybrid…no nie taký, akého by ste očakávali.

Pokiaľ je vaším vysneným autom Mercedes-AMG S63, no radi by ste z neho mali výhľad ako z luxusného bytu na piatom poschodí, potrebujete Mercedes-AMG GLS63. Nie pre jeho terénne schopnosti.

Óóó, nie! Nikto z majiteľov nevezme toto obrie auto s cenovkou domu do terénu. Z jeho veľkosti a výkonu ide akýsi pocit dominancie a postavenia, ktorý vám elegantná nízka limuzína jednoducho neponúkne.

OBOR

Triedu GLS už nejaký ten piatok poznáme, tak sa presuňme rovno k častiam, ktoré robia úpravu od AMG tak výnimočnou. Prednému “čumáku” dominuje mreža chladiča s vertikálnym chrómovým rebrovaním. Predná maska s otvormi nasávania, ktoré dokážu zhltnúť túlavé zvieratá a výrazne agresívna kapota napovedá vodičovi, s akou šelmou to má vôbec dočinenia. V základnej výbave dostávate svetlá MULTIBEAM LED.

GLS63 má okrem iného rozšírené blatníky, prahy a spätné zrkadlá vo farbe karosérie, zatiaľ čo rámy dverí zostávajú vyhotovené v lesklom chrómovom prevedení. Bez príplatku máte nárok na 21-palcové disky, ktorých priemer dokážete za poriadne mastný príplatok zväčšiť až na 23 palcov (na fotografiách). Zadná časť je v podstate elegantná a uhladená, no má to jedno drobné “ale”. Celá elegancia, pokoj a rovnováha končí na spodku zadného nárazníka, odkiaľ pozerá na chudobných šoférov za vami štvorica koncoviek výfukov a obrí difúzor. Náznakov vysokého potenciálu je tu teda niekoľko.

Apartmán

GLS patrí do veľkostnej kategórie áut, ktoré dávajú zmysel aj so siedmimi pasažiermi na palube. Samozrejme, ide o model divízie AMG, tak môžete čakať športové kovové pedále, podsvietené prahy dverí s logami AMG, výplne dverí v umelej koži ARTICO či drevené akcenty. Pred vodičom sa nachádza dvojica obrazoviek s uhlopriečkou 12,3 palca, no na rozdiel od bežných modelov má grafické vyhotovenie špecifické pre AMG.

Systém vám ponúkne športovú časomieru a ukazovatele funkcie RACETIMER a úvodné menu v štýle “Moderná klasika”, Šport”, “Diskrétnosť” a “Superšport”. Prítomný je taktiež trojramenný volant špecifický pre modely AMG, ktorý má plochú spodnú časť a hliníkové páky pre manuálne radenie prevodov. Miesto pre nohy zadných pasažierov narástlo oproti predchádzajúcemu GLS63 až o 87 milimetrov v prípade, že sú sedadlá v pozícii čo najbližšie k batožinovému priestoru. Úprimne, ale dosť bolo zbytočností…

Zviera

Pod kapotou sa nenachádza žiadny iný motor, než známy štvorlitrový osemvalec. Áno, aj v tomto prípade zaúradoval “downizing”.  Kto by sa však sťažoval? Dvojica turbodúchadiel je umiestnená v priestore odklonu hláv valcov, čo dodáva motoru bleskové reakcie na plynový pedál. Výkon je na úrovni 450 kW/612 koní a maximálny krútiaci moment vrcholí na čísle 850 Nm.

Dynamické parametre sú rovnako impozantné ako tie výkonové, keďže sa GLS63 vďaka nim rozbehne z nuly na 100 km/h v priebehu 4,2 sekundy a narazí na obmedzovač až pri rýchlosti 250 km/h. Za príplatok viete toto číslo zdvihnúť až na úroveň 280 km/h. Viete si predstaviť, čo musia pri tej rýchlosti prežívať pneumatiky?!

Prenos výkonu a krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá má na starosti 9-stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. GLS63 je v skutočnosti vybavené mild-hybridným pohonom, ktorý však nie nutne znižuje spotrebu a šetrí palivo. Štartér-generátor, ktorý nesie názov EQ Boost, kombinuje štartér a alternátor do jedného silného elektrického motora kompaktne integrovaného medzi spaľovací motor a prevodovku.

Spolupracuje so 48-voltovou rozvodovou sieťou a na krátky moment dodáva autu výkon 16 kW/22 koní a až 250 Nm. Využívať ho je možné pri prudkej akcelerácii či konkrétne pri predbiehaní pospolitého ľudu.