Jaguar I-Pace: Elektrická šelma má v zuboch Teslu Model X

772

Jaguar predstavil I-Pace v celkom zaujímavom klipe. Britský elektrický crossover sa postavil na štart šprintu s Teslou Model X. Jaguar tým dáva celkom jasne najavo, komu ide po krku. Britská šelma “páli” po americkom vizionárovi.

Trh s elektromobilmi sa už onedlho rozrastie do takých rozmerov, že mu pomaly nebude úniku. Jaguar I-Pace je podľa výrobcu VŠETKÝM naraz. Je to športové auto s udržateľnou filozofiou pohonu, praktické rodinné SUV s piatimi sedadlami a platforma pre nové technológie z radu umelej inteligencie. Chýbajú už len krídla, lodná skrutka a môže ísť evidentne hocikam.

Batérie ako pointa príbehu

Batéria s energetickým výkonom 90 kWh obsahuje 432 jednotiek (menších článkov o veľkosti batérií do notebooku a tá dodáva modelu I-Pace podľa dôveryhodnejšieho cyklu WLTP dojazd až 480 kilometrov. Pri nabíjaní z jednosmernej rýchlonabíjačky (100 kW), sa dokážu batérie nabiť za 40 minút do kapacity 80%.

Zo zásuvky však potrvá nabíjanie až 10 hodín. Kombinovaný výkon motorov na prednej a zadnej náprave je až 294 kW/400 koní a maximálny krútiaci moment až 696 Nm. A áno, I-Pace je “štvorkolka”. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne už za 4,8 sekundy.

Vymakané telo rodinného atléta

Okrem údajne priestranného interiéru má I-Pace ponúknuť aj drtivú pevnosť karosérie, akou nedisponuje žiadny iný Jaguar. Na ohnutie karosérie v krute o jeden stupeň je nutná sila až 36kNm. I-Pace sedí na vzduchovom podvozku a jeho batérie sú umiestnené medzi dvomi nápravami.

Tie sú od seba vzdialené až 2990 milimetrov. I-Pace rozmermi údajne pripomína SUV F-Pace a s dĺžkou 4682 milimetrov tomu aj celkom veríme. Jaguar taktiež uvádza, že I-Pace bol z dizajnérskeho hľadiska do veľkej miery inšpirovaný konceptom C-X75. Mmm…ale fešný koncept teda pekne pribral.

Briti taktiež uvádzajú, že elektrická novinka disponuje aktívnymi klapkami v prednej maske, ktoré sa otvárajú v prípade, že je nutné dochladzovanie pohonného ústrojenstva (batérie/motory). Taktiež môžeme očakávať rozloženie hmotnosti v dokonalom pomere 50:50.

Sci-fi hračky?

Dnes je už skutočne ťažké šokovať či už nás novinárov, alebo rovno zákazníkov. Jaguar I-Pace však uvádza do života nový infotainment Touch Pro Duo, ktorý by mal disponovať fyzickou odozvou pri stlačení dotykového displeja.

Pokiaľ ste si zamilovali softvérové pomocníčky ako Cortana alebo Siri na vašich mobilných telefónoch, do I-Pace prichádza ženský hlas v podobe Amazon Alexa. Jaguar uviedol I-Pace do predaja už od 1. marca a budek dispozícii vo vverziách S, SE, HSE a First Edition.

Čo tá Tesla?

Z toho, čo tu bolo vyššie popísané, nevyplýva, že by sa Elon Musk triasol v kúte a volal po svojej mame. Vo videu nižšie môžete vidieť šprint medzi Teslou Model X a Jaguarom I-Pace.

Jaguar však použil verzie 75D a 100D, ktoré nie sú najrýchlejšími modelmi v rade X. Verzia P100D je síce omnoho výkonnejšia, no stojí až dvojnásobok toho, čo modely, s ktorými Jaguar porovnával na šprinte I-Pace.