Inak, Cupra Formentor dostala päťvalec z Audi a ešte sme vám to nepovedali

1910
Zdroj: TS Cupra

Mladá, teraz už samostatná značka Cupra oslavuje svoje tretie výročie predstavením svojho zatiaľ najsilnejšieho cestného automobilu. Formentor, ktorý bol od základu vyvinutý ako model novej značky, si teraz skutočne požičal prepĺňaný 2,5-litrový motor od Audi.

Radová jednotka s novým radom Formentor VZ5 produkuje výkon 287 kilowattov (385 koní) a krútiaci moment 480 newtonmetrov. To je rovnaký počet newtonmetrov ako v Audinách, no o 9 kilowattov nižší výkon. Ale my to Cupre odpustíme.

Zdroj: TS Cupra
Zdroj: TS Cupra

Mladý, dynamický kolektív

Rovnako ako pikantný crossover z Ingolstadtu, aj nová horúca Cupra sa štandardne dodáva s pohonom všetkých kolies a dvojspojkovou sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: TS Cupra
Zdroj: TS Cupra

Nový Formentor je z nuly na stovke len za 4,2 sekundy, čo je v porovnaní s RS Q3 o tri desatiny rýchlejšie aj s výkonovým deficitom; zrýchľuje sa až do 250 kilometrov za hodinu. Plný výkon dostanete pri 5 700 otáčkach za minútu, zatiaľ čo maximálny krútiaci moment je k dispozícii už od 2 250 otáčok za minútu.

Zdroj: TS Cupra
Zdroj: TS Cupra

Formentor s nepárnym počtom hrnčekov sedí o 10 milimetrov bližšie k ceste v porovnaní s Velozom. VZ5 stojí na 20-palcových kolesách a má podstatne väčšie (a viac nóbl) brzdy: k dispozícii sú 18-palcové šesťpiestikové strmene Akebono s povrchovou úpravou z medi, ktoré zodpovedajú medeným zliatinovým diskom. Stvárnenie štvorice koncoviek výfukov je špecifické pre prevedenie VZ5 a pripomína Ferrari California, keby vyzeralo dobre.

Limitka

Produkcia bude obmedzená len na 7 000 kusov a všetky budú postavené v konfigurácii s ľavostranným riadením. Cupra bude otvárať knihu objednávok v poslednom štvrťroku roka, ceny ešte nie sú známe. Je možné, že sa VZ5 dostane k lukratívnej hranici 60 000 eur. To nie je málo, ale stále menej, ako chce Audi za RS Q3. A za päťvalec…