Husqvarna vstupuje do sveta naháčov

1501

Tak ako sa medzi autami stále viac rozmáha trend SUV, vo svete jednej stopy sú stále viac populárnejšie naháče. Husqvarna prichádza na tento trh hneď s tromi novými modelmi.

Trieda takzvaných „naháčov“ je dnes asi najrýchlejšie rastúcim segmentom motocyklov. V tomto prípade sa tomu však na rozdiel od SUV nečudujem. Učarovali totiž aj mne. Ideálne, keď majú ešte aj retro prvky. Takéto typy motoriek dnes idú doslova na dračku. Švédskemu výrobcovi s bohatou históriou (od roku 1903), ktorý dnes už patrí pod rakúsku značku KTM, sa však už nechcelo dlhšie prizerať, ako prichádza o zisky v tejto triede, a tak predstavil tri úplne nové vlastné motocykle. My sme si ich už mali možnosť ochytať, aj keď zatiaľ len staticky. Poviem vám ale, že na jar sa máte na čo tešiť.

Husqvarna Vitpilen 401

Na označení motorky je vidieť, že značka rada zdôrazňuje svoj švédsky pôvod. Vitpilen totiž znamená „biely šíp“. No a o čo vlastne ide? Je to veľmi moderný naháč kategórie A2 s vkusne zakomponovanými retro prvkami a mimoriadne športovým posedom. Poháňa ho štvrtaktný kvapalinou chladený jednovalec s objemom 375 cm3, ktorý dosahuje výkon 32 kW (43 k) pri 9 000 ot./min. a krútiaci moment 37 Nm pri 7 000 ot./min. Treba však podotknúť, že motorka váži len 148 kg, čo je prísľubom slušnej dynamiky.

Husqvarna Svartpilen 401

Svartpilen je zas „čierny šíp“. Ide v podstate o tú istú motorku, len Svartpilen má taký „scramblerovský“ štýl a hlavne má vyššie riadidlá, takže posed je síce menej športový ale zato komfortnejší. Motor je ten istý a rovnaká je aj cena – 6 350 €.

Husqvarna Vitpilen 701

Toto je už vážna vec. Žiadna A2-ka, toto je už „veľká“ motorka. Poháňa ju taktiež kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, ale v tomto prípade už s objemom 639 cm3, takže sa môže pochváliť výkonom slušných 55 kW (75 k) pri 8 500 ot./min. a krútiacim momentom 72 Nm dostupným pri 6 750 ot./min. Hmotnosť je však opäť prekvapivo nízka. Oproti modelu Vitpilen 401 je 701-tka s hmotnosťou 157 kg ťažia len o 9 kg. Posed je podobne športový ako v prípade Vitpilenu 401 a ak mám byť úprimný, tak podľa mňa vyzerá práve táto motorka z trojice nových modelov naživo najlepšie. Tomu, ako aj technickým parametrom, už ale zodpovedá aj cena – 10 150 €.