FOTO: Zabudnite na Penélope Cruz, najkrajším Španielom je CUPRA Leon!

2734

Novovzniknutá značka Cupra sa doteraz len rozbiehala, no s príchodom nového Leonu začína jej krst ohňom. Jeho predchádzajúca generácia bola so 44 000 predanými kusmi bestsellerom, aspoň vo svojej kategórii. Tá nová prichádza s novým menom a rovno štyrmi motorizáciami.

Portfólio motorov obsahuje prepĺňané benzínové štvorvalce 2.0 TSI s výkonmi 180, 221 a 228 kW (245, 300 a 310 k). A pretože celý svet sa neustále usiluje o zníženie negatívneho dopadu na životné prostredie, CUPRA Leon – podobne ako Octavia RS či Volkswagen Golf GTI/GTD/R – prináša elektrifikáciu do segmentu vysoko výkonných kompaktných vozidiel pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 180 kW (245 k).

Jeho základom je benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm a elektromotor s výkonom 85 kW (115 k), ktoré spolu poskytujú maximálny systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm. Krútiaci moment motorov sa prenáša na predné kolesá cez 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Elektromotor napája lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 13 kWh, ktorá sa dá nabíjať z vonkajšieho zdroja. S úplne nabitou batériou má Leon k dispozícii dojazd do 60 km (podľa WLTP). Batéria sa dá dobiť na plnú kapacitu z domácej nástennej stanice Wallbox za 3,5 hodiny.

S pohonom predných kolies sa kombinujú motory s výkonom 180 kW (245 k) a 221 kW (300 k). Sú k dispozícii pre hatchback aj kombi Sportstourer. Krútiaci moment, ktorý dosahuje maximum 370, resp. 400 Nm, pomáha spoľahlivo preniesť na predné kolesá elektronický samosvorný diferenciál (VAQ).

Tretiu alternatívu predstavuje motor 2.0 TSI s výkonom 228 kW (310 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je vyhradený exkluzívne pre kombi Leon Sportstourer a kombinuje sa s pohonom všetkých kolies 4Drive. Sportstourer akceleruje z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť najvýkonnejšej verzie je elektronicky limitovaná na 250 km/h a všetky motory sa spoliehajú na automatickú DSG prevodovku.

V Cupre Leon si môžete nastavovať DCC v štyroch rozličných jazdných profiloch: Comfort, Sport, CUPRA a Individual. Optimálne spomalenie vo všetkých situáciách zabezpečuje vysoko výkonná brzdová sústava Brembo.

Oproti modelu SEAT Leon má CUPRA Leon karosériu posadenú nižšie o 25 mm na prednej náprave a o 20 mm nižšie vzadu, čím sa znižuje ťažisko vozidla a zlepšujú jazdné vlastnosti.

Nová Cupra Leon stavia na evolučnom prístupe svojho sesterského modelu SEAT Leon v oblasti dizajnu, no pritom nesie neprehliadnuteľné znaky športového DNA. Okrem štyroch štandardných a metalizovaných lakov (Candy White, Magnetic Tech, Midnight Black a Urban Silver) môže mať CUPRA Leon na želanie aj dva špeciálne (Desire Red a Graphene Grey), ako aj dva matné laky (Magnetic Tech Matt a Petrol Blue Matt). 

Vonkajší dizajn zvýrazňujú exkluzívne 19-palcové disky kolies CUPRA (18-palcové pri verzii s výkonom 180 kW), ktoré sú na výber v medenej alebo diamantovej farbe a cez ktoré vpredu vidno brzdiče Brembo medenej farby s kotúčmi priemeru 370 mm vpredu.

Spolu so sériovým vozidlom sa predstavili aj pretekárske Cupry – e-Racer a Leon Competicion

Interiér zasa dostal desaťpalcový dotykový displej, ktorému supluje 10,25-palcový Virtual Cockpit, na ktorý sme si už zvykli z doterajšej produkcie VW Group. Naživo si novú Cupru budete môcť pozrieť v Ženeve alebo v showroomoch SEAT-u/Cupry počnúc štvrtým štvrťrokom 2020.

NEPREHLIADNITE: