Držte si klobúky, prichádza nová generácia auta, ktoré… Ja neviem, o čom vlastne bolo pôvodné GLA? Aha, jasné. Prichádza nová generácia auta, ktoré je väčšie ako trieda A, ale menšie ako trieda B, pričom je nižšie ako trieda B, ale s vyššou svetlou výškou ako trieda B, no zachováva si športovú eleganciu a oplastovanie do mesta. Kapišto?
Nová trieda GLA prichádza ako ôsmy model do rodiny kompaktných áut od Mercedesu-Benz. Zaradí sa tak do spoločnosti nového A-čka, A-čka sedan, B-čka, niekoľkých variantov CLA a GLB.
Čo nám teda nová generácia GLA-čka prinesie v porovnaní s tou starou?
1. Úplne iné proporcie
Nové GLA je vlastne úplne iných proporcií, ako jej predchádzajúca, nepríliš pohľadná, no dynamicky vyznievajúca generácia. Tá nová bude o viac ako desať centimetrov vyššia ako jej predchodca, zato je však o jeden a pol centimetra kratšia, čo ju viac posúva do segmentu MPV crossoverov.
Znamená to, že nové auto vpredu poskytuje viac priestoru pre hlavu a vzadu výrazne väčší priestor pre nohy pasažierov.
2. Novú filozofiu
GLA bolo predtým akoby zvýšeným variantom triedy A. Znamená to, že s praktickosťou príliš do hĺbky nešlo, toto všetko však vynahrádzalo svojráznym štýlom a dynamickými proporciami. Nové GLA je na tom vlastne úplne inak: odteraz pôjde skôr o dynamickejšieho súrodenca GLB, než akoby o zvýšené A-čko.
3. Nové asistenčné systémy
GLA rozširuje funkcie balíka asistenčných jazdných systémov napríklad o funkciu odbočovania, funkciu vytvorenia záchrannej uličky, funkciu výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstrahu pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov.
4. Lepšiu aerodynamiku
Napriek svojej vyššej stavbe a nafúknutej karosérii má teraz GLA ešte lepší odpor vzduchu ako predtým – s hodnotou koeficientu cw 0,28.
Narozdiel od predchádzajúcej generácie nové GLA sa nechalo inšpirovať niektorými SUV a ponúka prahy dverí, ktoré sú zakrytované – pri nastupovaní sa už neušpiníte a pri obtiekaní vzduchu to toľko nevadí.
5. Nový & známy interiér
Interiér je úplne nový a nechal sa inšpirovať triedou A, resp. novšími súrodencami z radov vlastnej značky. Našli by sme tu jeden rám, v ktorom sú usadené displeje infotainmentu aj prístrojového panela s veľkosťou uhlopriečky až 10,25 palca, rozlíšením lepším ako realita a niekoľkými šik funkciami, ako napríklad ovládanie hlasom. Základ ponuky infotainmentu však bude tvoriť dvojica 7″ displejov.
Posed za volantom je tu o 140 mm vyšší ako v triede A a o 50 mm vyšší ako v Béčku. Zadné sedadlá sa teraz vedia posúvať až o 14 centimetrov, pričom objem batožinového priestoru osciluje okolo hodnoty 435 litrov.
6. Nové štvorvalce
Pod kapotou budú výhradne štvorhrnčeky. Oproti predchádzajúcej generácii budú výkonnejšie, efektívnejšie a vypustia menej nedýchateľných záležitostí do ovzdušia, pričom automobilka sľúbila aj plug-in hybrid.
Zatiaľ však poznáme len dva motory: základný štvorvalec s objemom 1,33 litra spriahnutý s prevodovkou 7G-DCT a výkonom 120 kilowattov, resp. 163 koní a označením GLA 200.
Druhou vrcholnou motorizáciou je Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC, ktorý ponúkne dvojlitrový štvorvalec naladený na 225 kilowattov (306 koní) spriahnutý s osemstupňovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT 8G. Z nuly je na stovke za 5,1 sekundy a zrýchľovať neprestane do 250 km/h.
Ďalšie motorizácie na seba nenechajú dlho čakať.
7. Bohatú fotogalériu
Veď, pokochajte sa novým GLA-čkom sami v obrovskej fotogalérii: