DS E-TENSE Concept má parametre superšportu

631

Vieme, že značka DS to má namierené proti nemeckej svätej trojke a tieto reči sa museli už niekedy pretaviť do reality. Hoci táto vízia nesľubuje produkčný variant, môžeme ju minimálne po dizajnovej či technickej stránke brať ako inšpiráciu pre budúce modely.

DS E-TENSE Concept je relatívne malé auto. Je dlhé iba 4,12 m, široké 2,08 m a nízke 1,29 metra. Ide však o čistokrvný elektromobil, čo ho aspoň v súčasnej dobe predurčuje byť “ťažkou kravou” s poriadnymi batériami.

E-TENSE totiž váži až 1800 kg, čo je celkom paradox, nakoľko jeho základnou architektúrou je ľahký karbónový monokok s 20” zliatinovými diskami a pneumatikami Michelin Pilot Super Sport.

Keď však uvážime výkon elektrickej sústavy a dynamiku, ktorú s touto masou dokáže predviesť, údaje o hmotnosti sú akosi irelevantné. Je to totiž predovšetkým grand tourer, ktorému 300 kW (408 k) určite nebude málo. Veď stovku vyčaruje už za 4,5 s a na rovinke vytiahne aj 250 km/h.

Batériové články sú uložené v podlahe, čo znižuje ťažisko auta. Ich kapacitu nepoznáme, ale majú vystačiť v kombinovanom cykle na 310 km. Pokiaľ by sa automobil využíval len v meste, dojazd by vzrástol aj na 360 km.

Podľa slov výrobcu má toto dvojmiestne kupé volant v tvare tulipánu. Interiér je tvorený rôznymi materiálmi, pričom určité časti palubovky a volantu sú z vysoko kvalitnej oceli. Nachádza sa tu 10-palcový displej multimediálneho systému a 640-wattový audio systém Focal s deviatimi reproduktormi.

Franúczska prémiovka si pre tohtoročnú Ženevu pripravila veľmi jedinečný koncept.