Do Detroitu zavítalo i nové Porsche Cayenne Turbo S

958

Veľtrh NAIAS 2015 sa sotva začal a automobilky nás už bombardujú tlačovými správami. V jednej z nich sa hovorí aj o novom Porsche Cayenne Turbo S, ktoré to na slávnom nemeckom okruhu natrelo Range Roveru Sport SVR.

Po modernizácii 4,8-liter V8 biturbo zostal zachovaný, jeho výkon však nie. Rozdiel je presne 20 k a 50 Nm. Tým pádom 570 koní a 800 Nm rozhýbe masu plnú luxusu na stovku už o 0,4 s rýchlejšie ako predtým. Klasické zrýchlenie má teda zvládnuté za 4,1 sekundy a maximum je až 284 km/h. Čo je však prekvapivé, je čas na Nürbugringu, ktorý je brutálnych 7 minút, 59 sekúnd a 74 stotín. Len o dve desiatky koní slabšieho Range Rovera dobehlo až o takmer 15 sekúnd! Že by sa schyľovalo k ďalšej konkurenčnej bitke o najlepší čas, tentoraz medzi mastodontmi?

Cayenne nie je 911, preto potrebuje oveľa väčšie kompozitno-keramické brzdové kotúče. Tie vpredu majú priemer 420 mm a hryzú do nich 10-piestikové strmene, vzadu sú zas 370 mm a 4-piestikové strmene. Komfort či športovú tuhosť zabezpečujú závesy s aktívnymi stabilizátormi, ktoré tiež nakláňajú auto v zákrutách proti odstredivej sile. Zaujímavý je aj systém Porsche Traction Managment, ktorý permanentne poháňa zadok, avšak ponúka rôzne pomery distribúcie výkonu aj na predné kolesá.

Samozrejme, svoj nový Cayenne Turbo S si zákazník bude môcť nabombovať výbavou od podlahy až po strechu. Jej prvky sa ale ani neoplatí spomínať. V Nemecku má prísť na trh v druhom kvartáli tohto roka s cenovkou od 166 696 eur (vrátane DPH).

Vyšší výkon, lepšia dynamika, ale hlavne nový rekord medzi SUV-čkami na Severnej slučke. Ľudia z Porsche dotiahli faceliftovanú najvýkonnejšiu verziu Cayennu, Turbo S, na severoamerický autosalón v Detroite.